رئیس جمهور عراق با اشاره به پیشرفت در گفت‌وگوهای ایران و عربستان گفت: مشکلاتی نیز در این زمینه وجود دارد.

خبری مهم درباره گفت‌وگوهای ایران و عربستان

به گزارش سلام نو به نقل از مشرق، برهم صالح رئیس جمهور عراق گفت که جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی، دو کشور بزرگ در سطح منطقه هستند.

کانال تلگرامی ریاست جمهور عراق به نقل از صالح گزارش داد، گفت‌وگوی ایران و عربستان، پیشرفت خوبی داشته است، ولی مشکلاتی نیز وجود دارد.

وی ابراز امیدواری کرد که در این زمینه گشایشی به وجود آید و گفت‌وگوها به صورت مداوم باشد؛ زیرا «عراق و منطقه، نیازمند این مسئله هستند؛ چرا که ایران و عربستان، کشورهای بزرگ منطقه هستند».

رئیس جمهور عراق همچنین گفت که این کشور با ایران، ترکیه و سوریه نیازمند راهکار بنیادین برای حل مشکل آب و حق‌آبه هستند.

وی روابط ایران و عراق را مهم توصیف کرد و گفت که این روابط فرهنگی و اجتماعی، ریشه در تاریخ دارد؛ زیرا دو کشور، مرزهای طولانی و منافع مشترک زیادی دارند

صالح در ادامه تصریح کرد، روابط عراق با عربستان، مهم است و همه کشورهای عربی اذعان دارند که بدون عراقِ قدرتمند و باثبات و دارای حاکمیت، امنیت ملی کشورهای عربی نیز به خطر می‌افتد.

وی در بخش دیگر اظهارات خود گفت که با توجه به وضعیت کنونی عراق، باید دولت جدید هر چه سریعتر تشکیل شود و نباید تجارب پیشین را تکرار کرد.

رئیس جمهور عراق خاطر نشان کرد، بیانیه مرجعیت عراق درباره انتخابات، مهم بود و بیانگر لزوم برگزاری آن به عنوان یک مسیر مسالمت‌آمیز برای تغییر قدرت است.

در همین ارتباط،   خبرگزاری فرانسه چهارشنبه گذشته به نقل از چند منبع ناشناس گزارش کرد که نمایندگانی از ایران و عربستان بار دیگر در عراق دیدار کردند. این خبرگزاری تأکید کرد که دو کشو از ماه آوریل امسال چند بار در سطوح بالا با یکدیگر گفت‌وگو برگزار کردند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید