سید مجتبی حسینی مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان بوشهر از اختصاص ۳۶ میلیارد ریال تسهیلات این بانک به روش عقد قرارداد خرید دین در شش ماهه ابتدایی سال جاری در استان بوشهر به متقاضیان خبر داد

تخصیص ۳۶ میلیارد تسهیلات بانک توسعه تعاون به روش خرید دین در استان بوشهر

به گزارش سلام نو به نقل از روابط عمومی مدیریت شعب بانک توسعه تعاون استان بوشهر : حسینی مدیر شعب استان در تعریف عقد خرید دین اظهار داشت ؛ خرید اوراق و اسناد تجاری به قیمتی کمتر از مبلغ اسمی را خرید دین گفته و منظور از اوراق و اسناد تجاری آن دسته از اوراق و اسناد بهاداری است که مفاد آن حاکی از بدهی ناشی از معاملات تجاری باشد و منظور از مبلغ اسمی، مبلغی است که در متن اسناد و اوراق تجاری ذکرشده و حاکی از میزان دین یا بدهی می باشد که باید در سررسید مقرر از سوی متعهد پرداخت گردد.

حسینی هدف از تسهیلات خرید دین را تأمین نیاز مالی کوتاه‌ مدت مشتریان بانک توسعه تعاون که در مقابل فروش کالای تجاری، تولیدی و یا ارائه خدمات، اسناد تجاری در اختیاردارند دانسته که با رعایت ضوابط اعتباری ابلاغی از سوی بانک مرکزی ج.ا.ا می‌توان نسبت به خرید و تنزیل این‌گونه اسناد و اوراق در حدود اختیارات مجاز بانک اقدام نمود.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد ؛ مهم‌ترین شرط صحت خرید دین این است که دین و بدهی، صوری و به‌منظور فرار از ربا نبوده باشد و واقعی و نتیجه یک فعالیت اقتصادی باشد. به همین دلیل تأکید می‌گردد که: تسهیلات اعطایی در قالب عقد خرید دین، پس از احراز حقیقی بودن دین توسط این بانک انجام می‌شود. حسینی اضافه کرد ؛ شرط دیگر قرارداد خرید دین آن است که خرید، نقدی باشد؛ بنابراین خرید دین به دین صحیح نمی باشد .

شایان ذکر است بانک توسعه تعاون استان در پایان سال ۱۳۹۹ نیز مبلغ ۲۰ میلیارد ریال به روش تسهیلات دهی خرید دین نقدینگی مورد نیاز مشتریان را زود تر از موعد مقرر در اختیار آنان قرار داده است .

در همین راستا مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان بوشهر عنوان نمود : صاحبان کسب کار ، بنگاه های اقتصادی و تعاونگران که نیازمند نقدینگی لازم هستند می توانند با مراجعه به ۱۱ شعبه این بانک درسراسر استان بوشهر در تمامی بخش های اقتصادی و در چارچوب ضوابط و مقررات جاری و سیا ست های اعتباری بانک از این نوع روش تسهیلات دهی استفاده نمایند .

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید