سخنگوی جمعیت هلال‌احمر از ورود ۶۰ میلیون دوز واکسن کرونا طی یک ماه آینده به کشور خبر داد.

ورود ۶۰ میلیون دوز واکسن سینوفارم تا یک ماه دیگر

به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم،  «محمدحسن قوسیان مقدم» با یادآوری اینکه «تا امروز حدود ۸۰ میلیون دوز واکسن کرونا وارد کشور شده است»، اظهار کرد: سهم هلال‌احمر ۵۲ میلیون دوز واکسن بود که وارد کشور شد و در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفت. وی با بیان اینکه طی دو هفته گذشته نیز ۱۲ میلیون دوز واکسن ویژه دانش‌آموزان و افراد تا زیر ۲۰ سال وارد کشور شد، گفت: تمام واکسن‌های وارداتی در اختیار وزارت بهداشت قرار می‌گیرد و فرایند واکسیناسیون از طریق این وزارتخانه انجام می‌شود.

سخنگوی جمعیت هلال‌احمر با ابراز اینکه بنا بر برنامه‌ریزی انجام‌ شده از دهم مهرماه تا دهم آبان‌ماه ۶۰ میلیون دوز واکسن وارد کشور می‌شود، گفت: نوع این واکسن‌ها سینوفارم است و طی این زمان‌بندی وارد کشور می‌شود و در اختیار وزارت بهداشت قرار می‌گیرد. قوسیان مقدم گفت: بنا بر اعلام صورت‌ گرفته ورود واکسن فایزر نیز در دستور کار جمعیت هلال‌احمر قرار ندارد.

گفتنی است، شصت و یکمین محموله واکسن کرونای وارداتی شامل ۱۵۰ هزار دوز واکسن آسترازنکا (از یونان) وارد کشور شد. با ورود این محموله، تعداد واکسن‌های کرونای وارداتی در ۶۱ محموله به ۷۹ میلیون و ۴۹۸ هزار و ۶۰۶ دوز رسیده است همچنین از ظهر روز گذشته تا ظهر امروز ۷۶۸ هزار و ۸۴۹ دوز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

کد خبرنگار: ۱۳
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید