نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به شناسایی ۱.۴ میلیون واحد خالی گفت: خانه های خالی یا باید اجاره داده شوند یا بصورت پلکانی مالیات بالایی بپردازند.

۱.۴ میلیون واحد خالی شناسایی شد / دو راه مجلس برای صاحبان خانه های خالی

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، اسماعیل حسین زهی با اشاره به ضرورت اجرای دقیق قانون اخذ مالیات از خانه های خالی گفت: متولی اجرای قانون اخذ مالیات از خانه های خالی وزارت راه است که مکلف است فهرست خانه های خالی را تهیه و به سازمان مالیاتی معرفی کند.

بر اساس آخرین آمار تاکنون حدود یک میلیون ۴۰۰ هزار واحد مسکونی خالی با خود اظهاری مالکان شناسایی شده است. وی افزود: قطعا آمار خانه های خالی بیش از این رقم است که وزارت راه به کمک سازمان بازرسی باید هرچه سریع تر نسبت به شناسایی این واحدها و معرفی آن به سازمان مالیاتی اقدام کند.

همه بخش ها باید در اجرای این قانون همکاری لازم را داشته باشند. این نماینده مجلس ادامه داد: باتوجه به اینکه عده ای از طریق ساخت و ساز واحدهای مسکونی آن را دارایی ثابت تلقی می کردند، افزایش قیمت نیز به نفع آنان بود. اجرای این قانون برای صاحبان خانه های خالی بصورت پلکانی مالیات وضع می کند و از ایجاد انحصار در این بازار جلوگیری خواهد کرد. حسین زهی اضافه کرد: خانه های خالی که شناسایی شده اند یا باید اجاره داده شوند یا بصورت پلکانی مالیات بالایی بپردازند. قطعا اجرای دقیق این قانون در ساماندهی بازار مسکن و کنترل رشد قیمت ها موثر است و باید با دقت اجرایی شود. 

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید