دبیر شورای تولیدات حرفه‌ایی صدا و سیما معیارهای جدید صدور مجوزهای شبکه خانگی را اعلام کرد. معیارهایی که بر اساس آن هیچکدام از محصولات موفق سالهای اخیر مجوز تولید نمی گیرند.

شرایط جدید صدا و سیما برای صدور مجوز سریال شبکه خانگی

به گزارش سلام نو به نقل از  رکنا، غلامرضا میرحسینی با معرفی سامانه جدید درخواست مجوز شبکه خانگی، «شب دهم» را نمونه ایده‌آل سریال سازی دانست و حتی یک نمونه مطلوب در شبکه خانگی معرفی نکرد و در ادامه مستقیما از سریال های این سالها انتقاد کرد و گفت:«بخشی از مفاهیمی که این سریال‌ها منتقل می‌کنند این است که خود فرد باید برای گرفتن حق خود اقدام کند و قانون نمی‌تواند حق او را بگیرد.

مثال این سریال‌ها در این تحقیقات قورباغه و سیاوش است.یا جامعه‌ای که امید به اصلاحش نیست و پر از فساد و درد است در سریال‌هایی مثل هیولا، می‌خواهم زنده بمانم، قورباغه و… است.

جامعه‌ای که در این سریال‌ها تصویر شده است غیر واقعی و اغراق شده است یا آنچه که قبح زدا باشد، نباید در سریال‌ها به کار رود. مثلاً مثلا زنان در زخم‌ کاری اکثراً طماع، اهل وسوسه، خشونت و… بودند. درحالیکه این غالب زنان در جامعه ما نیست.اگر در فیلمنامه چنین زنی را داریم باید چند برابر او زنانی داشته باشیم که اهل خانواده و پایبند به اصول هستند»

به گفته او از ۲۵ طرح رسیده تنها ۳ طرح تایید شده‌اند که تایید آنها هم به معنای تایید تولید نیست! تا صدا و سیمایی که در سالهای اخیر برندهای خودش را هم از دست داده در صدد اصلاح شبکه خانگی برآید.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید