براساس مطالعات جدید دانشمندان، آنتی‌بادی‌های واکسن "فایزر ـ بیونتک" بعد از ۶ تا ۷ ماه از زمان تزریق دوز دوم به‌طور کلی از بین می‌روند.

خبر بد درباره واکسن فایزر / از بین رفتن آنتی‌بادی‌ واکسن پس از ۶ ماه
به گزارش سلام نو به نقل از نامه نیوز،مطالعات جدید دانشمندان نشان می‌دهد آنتی‌بادی‌های واکسن "فایزر ـ بیوان‌تک" بعد از 6 تا 7 ماه به‌طور کلی از بین می‌روند. یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که 6 ماه بعد از دریافت دوز دوم واکسن فایزر و بیوان‌تک، بسیاری از گیرندگان واکسن، دیگر آنتی‌بادی ناشی از واکسن را ندارند که می‌تواند ایمنی در برابر انواع مختلف و نگران‌کننده ویروس کرونا را بلافاصله خنثی کند.

محققان بعد از دریافت دو دوز و گذشت شش ماه از دوز دوم، نمونه‌های خون 46 فرد سالم را ـ که عمدتاً افراد جوان یا میانسال بودند ـ مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند که نتیجه این بود که واکسیناسیون با واکسن "فایزر ـ بیوان‌تک" سطوح بالایی از آنتی‌بادی خنثی‌کننده را علیه سویه اصلی ایجاد می‌کند اما در عرض 7 ماه تقریباً 10 برابر کاهش پیدا می‌کند! در نیمی از این افراد،‌ آنتی‌بادی‌های خنثی‌کننده که می‌توانند عفونت را در برابر انواع ویروس کرونا مانند بتا و دلتا مسدود کنند، 6 ماه بعد از دوز دوم قابل تشخیص نبودند!

آنتی‌بادی‌های خنثی‌کننده، تنها دفاع سیستم ایمنی بدن در برابر ویروس نیستند اما با این حال آنها در محافظت در برابر عفونت SARS-CoV-2 بسیار مهم هستند؛ یافته‌های جدید دانشمندان نشان می‌دهد که تجویز یک دوز تقویت‌کننده در حدود 6 تا 7 ماه بعد از ایمن‌سازی اولیه، به‌احتمال زیاد محافظت در برابر SARS-CoV-2 و انواع آن را مقداری افزایش می‌دهد.

"شرکت فایزر" یکی از شرکت‌های داروسازی جهان و مرکز اصلی آن  در شهر نیویورک آمریکا است؛ فایزر به‌عنوان یک غول داروسازی جهانی تاکنون شرکت‌های بسیاری را خریداری و در خود ادغام کرده‌ است؛ واکسن کوویدـ‌19 "فایزر ـ بیوان‌تک" (Pfizer–BioNTech COVID-19 vaccine) با کد BNT162b2 که بیشتر به‌عنوان واکسن کوویدـ‌19 فایزر شناخته می‌شود، یک واکسن mRNA جهت پیشگیری از بیماری کوویدـ‌19 است؛ این واکسن توسط شرکت آلمانی بیوان‌تک توسعه داده شده است و توسط شرکت آمریکایی فایزر با نام تجاری Comirnaty تولید و توزیع شده‌ است و تا به امروز عوارض جانبی متعددی در افراد واکسینه‌شده با این واکسن در کشورهای مختلف جهان گزارش شده است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید