رئیس اتحادیه فراورده‌های گوشتی تهران با اشاره به وضعیت بازار می‌گوید: قدرت خرید مردم کم شده و  عده زیادی توان خرید برخی فراورده‌ای گوشتی را ندارد.

افزایش تعطیلی پروتئین فروشی‌ها / مردم به دلیل گرانی‌ها فقط چند ورق کالباس می‌خرند!

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت نیوز، رئیس اتحادیه فراورده‌های گوشتی با اعلام این خبر می‌گوید: برخی افراد به دلیل گرانی‌ها فقط چند ورق کالباس می‌خرند.

سوسیس و کالباس از قیمت گوشت و مرغ گران‌تر شده است. همین افزایش قیمت‌ها قدرت خرید مردم را کاهش داده و باعث شده بسیاری از این فرآورده‌ها روی دست فروشندگان این واحدهای صنفی بماند و فاسد شود.

با افزایش قیمت دلار قیمت ژامبون و سوسیس رکورد زد. بررسی‌ها نشان می‌دهد یک کیلو ژامبون گوشت گوسفندی  ۲۶۰ هزار تومان است. همچنین سوسیس گوشت گوسفندی یک کیلوگرمی هم ۲۴۲ هزار تومان فروخته می‌شود.

رئیس اتحادیه فراورده‌های گوشتی تهران با اشاره به وضعیت بازار می‌گوید: قدرت خرید مردم کم شده و  عده زیادی توان خرید برخی فراورده‌ای گوشتی را ندارد.

مصطفی معروف‌خانی به تجارت‌نیوز گفت: همین کاهش قدرت خرید باعث شده که بسیاری از پروتئین فروشی‌ها در سطح تهران تعطیل شوند. آمارها می‌گوید امسال ۱۰ درصد واحدهای صنفی به دلیل کاهش میزان فروش، پروانه کسب و کار خود را ابطال کردند.

alt

یک کیلو ژامبون گوشت گوسفندی ۲۶۰ هزار تومان شد.

علت گرانی سوسیس و کالباس چیست؟

آمارها نشان می‌دهد تورم کالاهای خوراکی در یک سال اخیر به ۶۲٫۴ رسیده است. همین افزایش میزان تورم، سفره مردم را کوچک‌تر از سال‌های قبل کرده است. چندی پیش هم اقتصاد آنلاین در گزارشی نوشت «میزان فروش در سوپرمارکت‌ها به حداقل رسیده و با توجه به شرایط اجاره، فروش کم و شرایط اقتصادی بین ۱۵ تا ۲۰ درصد سوپرمارکت‌ها تغییر شغل داده یا مغازه‌های خود را بسته‌اند.»

اما چرا سوسیس و کالباس جزو غذاهای لاکچری شده است؟ به گفته رئیس اتحادیه فراورده‌های گوشتی تهران شش عامل باعث افزایش چشمگیر قیمت سوسیس و کالباس شده است. افزایش قیمت دلار، نرخ دستمزد، حامل‌های انرژی، گرانی مرغ، گوشت و ادویه باعث شده قیمت تمام شده این محصولات پروتئینی نیز گران شود.

معروف‌خانی گفت: اکثر مواد نگهدارنده سوسیس و کالباس از کشورهای دیگر تامین می‌شود. همچنین بخش مهمی از مواد اولیه سوسیس و کالباس‌های ۹۰ درصد گوشت، از مغز گوشت تشکیل شده که قیمت آن در بازار بالاست.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید