بورس تهران در پایان معاملات امروز بازار سهام در ۱۰ مهر ۱۴۰۰ با رشد ۳۶ هزار واحدی همراه شد.

گزارش بورس ۱۰ مهر ۱۴۰۰ / رشد پرقدرت شاخص کل در اولین روز هفته

به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با رشد ۳۶ هزار واحدی روبرو شد.

در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه بیش از ۷میلیارد و ۴۹میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۶هزار و ۲۴۱میلیارد تومان در بیش از ۹۴۹هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۳۶هزار و ۴۹۷واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۴۷۳هزار و ۴۸۱واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های صنایع پتروشیمی خیلج فارس، فولاد مبارکه اصفهان و معدنی و صنعتی چادرملو شد و در مقابل شرکت‌های سیمان فراس و خوزستان، آسان پرداخت پرشین و آلومینیوم ایران با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله ۳میلیارد و ۴۰۷میلیون ورقه به‌ارزش ۹هزار و ۴۱۴میلیارد تومان در ۵۲۱هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۳۹۶واحد رشد کرد و در ارتفاع ۲۱هزار و ۳۰۱واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی پلیمر آریا ساسول، بیمه پاسارگاد و پتروشیمی زاگرس شد و در مقابل شرکت‌های سنگ آهن گهر زمین، بیمه اتکایی ایرانیان و گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید