هماهنگ کننده امور انسانی سازمان ملل در لبنان از طرحی به منظور رفع نیازهای انسانی ملت لبنان و آوارگان حاضر در این کشور خبر داد.

رونمایی سازمان ملل از طرح ۳۸۳ میلیون دلاری برای کمک به لبنان

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از سایت المیادین نوشت: نجات رشدی، هماهنگ کننده امور انسانی سازمان ملل در لبنان در نشست خبری گفت، واقعیت لبنان سازمان ملل را بر این امر واداشته است که از طریق تدوین طرح انسانی جامع که شامل ۱۱۹ طرح به ارزش ۳۸۳ میلیون دلار می شود، سلسله برنامه هایی را برای کمک به این کشور شروع کند.

وی گفت، هدف از این طرح کمک به ۱.۱ میلیون لبنانی و آواره و حمایت از آنها در بخش های آموزش، امنیت غذایی، بهداشت، تغذیه، آب و فاضلاب، حفاظت از کودکان و حفاظت در برابر خشونت به مدت ۱۲ ماه است.

رشدی گفت، همچنین این طرح شامل امدادرسانی سوخت است تا نهادهای انسانی، نهادهای بهداشتی و آب و فاضلاب بتوانند به کار خود ادامه دهند. این طرح شامل کمک‌های غذایی و نقدی به حدود ۵۰۰ هزار تن، بهبود دسترسی حدود ۲۵۰ هزار تن به نظارت بهداشتی، تامین لوازم حفاظت در برابر کرونا و تامین مکملات غذایی برای حدود ۴۰۰ هزار کودک و مادر است.

وی در خصوص وضعیت لبنان گفت، طبق ارزیابی مشترک بانک جهانی و برنامه جهانی غذا هزاران تن از لبنانی‌ها گرسنه هستند و ۲۲ درصد از خانواده‌های لبنانی از اواخر سال ۲۰۲۰ قادر نیستند نیازهای غذایی خود را تامین کنند.

رشدی از رهبران لبنان خواست اقدامات لازم را اتخاذ و اصلاحات را برای بهبود وضعیت کشور تصویب کنند.

وی تاکید کرد، سازمان ملل و شرکای بین المللی آن نسبت به حمایت از دولت جدید برای حل ریشه ای بحران لبنان متعهد هستند.

لبنان با بحران های مالی، اقتصادی و بهداشتی روبروست که به کمبود سوخت، برق، دارو و فروپاشی قیمت واحد پولی کشور منجر شده است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید