تصمیم گروه تحریک طالبان پاکستان برای برقراری آتش‌بس موقت تنها ساعاتی پس از اظهارات عمران‌خان نخست‌وزیر این کشور مبنی بر مذاکرات میان طرفین برای برقراری آشتی عنوان می‌شود.

اعلام آتش‌بس از سوی طالبان پاکستان

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، رسانه‌های پاکستانی روز شنبه به نقل از منابع امنیتی اعلام کردند: گروه تحریک طالبان برقراری آتش بس ۲۰ روزه را تایید و طی این مدت هیچ عملیات یا حمله‌ای میان ارتش پاکستان و شبه نظامیان انجام نخواهد شد.

تصمیم گروه تحریک طالبان پاکستان برای برقراری آتش بس موقت تنها ساعاتی پس از اظهارات عمران‌خان نخست وزیر این کشور مبنی بر مذاکرات میان طرفین برای برقراری آشتی عنوان می‌شود.

نخست وزیر پاکستان روز گذشته طی مصاحبه‌ای گفت که مذاکرات با عناصر تحریک طالبان با میانجیگری طالبان افغانستان در جریان است.

تحریک طالبان پاکستان مسئولیت بسیاری از حملات مرگبار تروریستی در این کشور از جمله حمله به مدرسه پیشاور در دسامبر ۲۰۱۴ که دست کم ۱۲۰ کشته برجای گذاشت، بر عهده گرفته است.

تصمیم عمران‌خان برای مذاکره با طالبان پاکستان و هرگونه عفو این عناصر، با واکنش شدید رهبران سیاسی این کشور مواجه شده است.

رهبران اپوزیسیون پاکستان گفتند که نخست وزیر بدون مشورت با پارلمان و نیروهای سیاسی کشور یک قدم حساسی برداشته که تبعات زیادی به دنبال خواهد داشت.

پیش‌تر رئیس جمهوری و وزیر امور خارجه پاکستان نیز در سخنانی جداگانه مذاکره دولت با شورشیان و عفو آنان را ممکن دانسته و تاکید کردند که شرط اصلی آن به زمین گذاشتن اسلحه، عدم دخالت در اقدامات تروریستی و تسلیم تحریک طالبان در مقابل قانون اساسی پاکستان است.

دولت پاکستان هشت سال پیش در دور "نواز شریف" نخست وزیر وقت این کشور طرح گفت‌وگوهای صلح با شبه نظامیان تحریک طالبان را آغاز کرد و پس از برگزاری چندین جلسه مذاکره میان نمایندگان دوطرف، این روند به دلیل عدم توقف حملات تروریستی و آغاز عملیات نظامی از سوی ارتش پاکستان، به نتیجه‌ای نرسید و دولت اسلام‌آباد تصمیم به ادامه سرکوب این گروه گرفت.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید