پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران حاکی از آن است که در صبح روز شنبه (۱۰ مهر ۱۴۰۰) با افزایش ترافیک صبحگاهی در نخستین روز هفته و نیزعدم وزش باد مؤثر، کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت.

خبر بد برای تهرانی‌ها در اولین روز هفته

به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا، تداوم پایداری جو همراه با افزایش ترافیک شامگاهی تا اواخر وقت شنبه سبب افزایش غلظت ذرات معلق خواهد شد و کاهش کیفیت هوا در مناطق پرتردد دور از انتظار نخواهد بود.

بنابر اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین غلظت آلاینده‌های هوای پایتخت هم اکنون بر روی عدد ۹۹ قرار دارد و کیفیت هوا قابل قبول گزارش شده است. این شاخص در ۲۴ ساعت گذشته بر روی عدد ۹۵ قرار داشت و کیفیت هوا قابل قبول بود. 

پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران حاکی از آن است که در صبح روز شنبه (۱۰ مهر ۱۴۰۰) با افزایش ترافیک صبحگاهی در نخستین روز هفته و نیزعدم وزش باد مؤثر، کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت. در طی روز پایداری جوی حاکم خواهد بود که سبب تجمع آلاینده‌ها در سطح شهر به‌ویژه مناطق پرتردد خواهد شد. تداوم این شرایط جوی همراه با افزایش ترافیک شامگاهی تا اواخر وقت شنبه سبب افزایش غلظت ذرات معلق خواهد شد و کاهش کیفیت هوا در مناطق پرتردد دور از انتظار نخواهد بود.

با افزایش نسبی تندی باد تا صبح روز یکشنبه (۱۱ مهر ۱۴۰۰) تا حدودی از غلظت آلاینده‌ها کاسته خواهد شد، هرچند با آغاز تردد خودروها بر غلظت ذرات معلق افزوده خواهد شد و احتمال می‌رود کیفیت هوا در برخی مناطق با ترافیک سنگین در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار بگیرد. حاکمیت جو آرام در طول روز از پراکندگی آلاینده‌ها جلوگیری خواهد کرد. شایان ذکر است باعدم وزش باد مؤثر تا ساعات پایانی یکشنبه همراه با ترافیک شامگاهی، افزایش غلظت ذرات معلق و درنتیجه برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در پاره‌ای از مناطق پرتردد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید