ویتامین A دارای مزایای بالقوه است و آنها نحوه عملکرد این درمان برای ترمیم بافت‌های آسیب دیده بینی از ویروس‌ها را بررسی خواهند کرد و به بیماران مبتلا به کووید کمک کند تا حس بویایی خود را بازیابند.

با این روش ساده حس بویایی را به مبتلایان به کرونا برگردانید!

به گزارش سلام نو به نقل از دیلی‌میل، نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد، قطره بینی ویتامین آ می‌تواند به بیماران مبتلا به کووید کمک کند تا حس بویایی خود را بازیابند. طبق گفته متخصصین، از دست رفتن حس بویایی «آنوسمی» یا «هایپونوسمی» نام دارد؛ از دست رفتن حس بویایی و چشایی از اوایل سال جاری در افراد مبتلا به کرونا گزارش شد و تقریباً از اردیبهشت‌ماه به لیست علائم کرونا اضافه شد و براساس داده‌های موجود، میلیون‌ها نفر از بازماندگان کووید حس بویایی خود را از دست داده‌اند.
کارشناسان تأکید می‌کنند، ویتامین آ از سیستم ایمنی بدن حمایت می‌کند و از طریق رژیم معمولی و منابع خوب این ویتامین که شامل پنیر، تخم مرغ، ماهی چرب و جگر است تأمین می‌شود و به مردان توصیه می‌شود روزانه ۰.۷ میلی گرم و زنان ۰.۶ میلی گرم از آن را دریافت کنند. همچنین عنوان می‌کنند مردم می‌توانند از پزشک عمومی خود تجویز قطره بینی ویتامین آ درخواست کنند؛ این ویتامین به حفظ سلامت مخاط داخلی بینی کمک می‌کند اما مصرف بیش از حد آن می‌تواند مضر باشد.
دانشمندان دانشگاه آنگلیای شرقی با استفاده از قطره های بینی حاوی این ماده مغذی، آزمایش ۱۲ هفته‌ای را انجام دادند و به تأثیر آن در بازیابی حس بویایی پی بردند. کارشناسان می‌گویند این آزمایش بر اساس یک مطالعه آلمانی است که نشان می‌دهد این ویتامین دارای مزایای بالقوه است و آنها نحوه عملکرد این درمان برای ترمیم بافت‌های آسیب دیده بینی از ویروس‌ها را بررسی خواهند کرد.
کاربران بسیاری از ابتلای خود و نزدیکانشان به کرونا می‌گویند که از عوارض ابتلا به آن، از دست دادن حس بویایی و چشایی آنان بوده است و با روش‌های مختلف همچون استفاده از قطره کنجد و بخورهای مختلف توانسته‌اند دوباره حس بویایی و چشایی خود را و یا حداقل یکی از آن را بازگردانند.
برخی از کاربران اما روش های سنتی و طب اسلامی را در بازگشت حس بویایی و چشایی قبول ندارند و معتقدند حتی نداشتن این حس‌ها به آنها کمک می‌کند تا راحت‌تر زندگی کنند که بسیاری مختلف این عقیده هستند. جمعی از کاربران نیز از خستگی ابتلا به این بیماری همه‌گیر و زندگی در دوران کرونایی صحبت می‌کنند و امیدوارند با واکسینه شدن همگانی، مردم به زندگی عادی خود بازگردند.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید