با افزایش اطلاعات راجع به کرونا و میزان مرگ و میر ناشی از آن، استرس مضاعفی بر افراد مستولی می‌شود که بر روال زندگی عادی هم اثرگذار است.

چگونه دچار بی‌خوابی ناشی از استرس کرونا نشویم؟

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از هلث لاین یکی از اثرات استرس طولانی‌مدت، بی‌خوابی و کاهش کیفیت خواب است. این در حالی مطرح می‌شود که کمبود خواب می‌تواند سیستم ایمنی را ضعیف کند، باعث افزایش التهاب در بدن شود و شما را در مقابل بیماری آسیب‌پذیرتر کند.

پروفسور بریتانی لماندا، متخصص بیماری‌های اعصاب و روان در بیمارستان لنوکس هیل شهر نیویورک می‌گوید: کیفیت خواب نقش مستقیمی در توانایی بدن برای مصون ماندن از بیماری‌ها دارد؛ بنابراین علاوه بر تمام رفتارهای بهداشتی توصیه شده برای جلوگیری از ابتلا به کووید ۱۹ کیفیت خواب خود را نیز بهبود ببخشید.

یک روال منظم برای خواب شبانه خود داشته باشید و بیش از حد چرت نزنید. در وضعیت قرنطینه، ممکن است کمی بیش از قبل میل به چرت زدن داشته باشید اما این را بدانید که چرت زدن بیش از حد مانع خواب کامل شبانه می‌شود. شما باید حداقل ۷ تا ۸ ساعت خواب شبانه داشته باشید.

از نوشیدن قهوه از ساعت ۴ بعدازظهر پرهیز کنید و دیر شام نخورید. قبل از خواب کمی ورزش کنید. ورزش باید هنوز هم بخشی از زندگی روزمره شما باشد. ورزش با آزادسازی مواد شیمیایی مانند اندروفین و سروتونین در بدن باعث افزایش کیفیت خواب شبانه می‌شود. قبل از خواب ورزش‌های سبک را انتخاب کنید. ورزش‌های سنگین در ساعات پایانی شب شما را بی‌خواب می‌کند.

فرار از اخبار و اطلاعات مرتبط با کووید ۱۹ تقریباً غیرممکن است؛ اما قرارگیری مداوم در معرض آنها باعث افزایش استرس شده و به کیفیت خواب صدمه می‌زند. برای مرور این اخبار زمان‌بندی داشته باشید و این کار را به ساعات قبل از خواب موکول نکنید. در عوض، فعالیت‌هایی مانند خواندن کتاب یا گوش دادن به موسیقی را به عنوان سرگرمی قبل از خواب انتخاب کنید.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید