آتش‌سوزی در بیمارستانی در شهر «کنستانتا» رومانی منجر به کشته شدن دستکم ۹ نفر شد.

مرگ ۹ نفر بر اثر آتش‌سوزی در بیمارستانی در رومانی

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، مقامات رومانیایی از کشته شدن حداقل ۹ نفر در حادثه آتش سوزی در یک بیمارستان در این کشور خبر دادند. 

براساس گزارش ایندیپندنت، این آتش سوزی که بامداد روز جمعه به وقت محلی در بیمارستان بیماریهای واگیردار در شهر بندری کنستانتا رخ داده است در صبح روز جمعه مهار شده است و تمامی بیماران دیگر از این اتاقهای آن تخلیه شده‌اند. 

به گفته وزارت بهداشت رومانی، در زمان آتش سوزی ۱۱۳ بیمار در بخشهای مختلف بستری بودند که ۱۰ نفر از آنها در بخش مراقبتهای ویژه بوده‌اند. 

براساس این گزارش، کشور رومانی با ۱۹ میلیون جمعیت طی یک سال گذشته دو آتش سوزی مرگبار دیگر در بیمارستانها داشته که نگرانیها در زمینه زیرساختهای فرسوده بهداشتی این کشور را افزایش داده است.

در ماه نوامبر براثر وقوع آتش سوزی در یک بیمارستان بیماران کرونایی در شهر «پیاترا نمت» حداقل ۱۰ نفر کشته شدند و ۵ نفر دیگر نیز در یک آتش سوزی مشابه در یک بیمارستان در ماه ژانویه کشته شده بودند.

کالوس یوهانیس رئیس جمهور رومانی پس از آتش سوزی اخیر خواستار اصلاحات فوری و عمیق در بخش بهداشتی این کشور شده و تاکید کرده است که چنین حوادثی دیگر نباید رخ دهد.

ایندیپندنت افزود: سیستم خدمات درمانی رومانی به علت فساد زیاد و ناکارآمدی بسیار تحت فشار قرار دارد و در میان کشورهای اتحادیه اروپا کمترین بودجه از نظر سرانه بهداشت و هزینه های درمانی در اختیار دارد.

مرگ ۹ نفر بر اثر آتش‌سوزی در بیمارستانی در رومانی

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید