بامداد امروز ۲ زمین لرزه به بزرگی ۵/۲ و ۴/۵ ریشتر در بندر گناوه در استان بوشهر به وقوع پیوست.

زلزله امروز ۲ بار بوشهر را لرزاند

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، طبق اطلاعات مرکز لرزه‌نگاری دانشگاه تهران، زلزله‌ای به بزرگی ۵.۲ در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۴ و ۴۵ دقیقه و ۲۱ ثانیه بامداد امروز (جمعه ۹ مهر) بندر گناوه در استان بوشهر را لرزاند.

این زلزله در عمق ۱۰ کیلومتری زمین به وقوع پیوسته و کانون آن در موقعیت ۲۹.۷۵ عرض شمالی و ۵۰.۴۹ طول شرقی ثبت شده است.

پس‌لرزه

همچنین زلزله‌ای به بزرگی ۴.۵ در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۶ و ۳ دقیقه و ۲۲ ثانیه امروز این بندر را لرزاند.

این زلزله نیز زلزله در عمق ۱۰ کیلومتری زمین به وقوع پیوسته و کانون آن در موقعیت ۲۹.۷۵ عرض شمالی و ۵۰.۴۹ طول شرقی ثبت شده است.

خسارت‌های احتمالی

زمین‌لرزه که در شهرهای نزدیک بندر گناوه شامل بندر ریگ و بندر امام حسن نیز احساس شد، ساختمان‌ها  و در و پنجره‌ها را در شهر گناوه و روستاهای نزدیک به کانون آن به شدت تکان داد.

موقعیت این زمین‌لرزه که براساس اعلام مرکز زلزله‌نگاری دانشگاه تهران نزدیک روستای تاجملکی و اسلام آباد و شول بخش مرکزی گناوه ثبت شده است و نشان می‌دهد مکان آن در همان محل زلزله ۵.۹ ریشتری ۲۹ فروردین امسال بوده است.

براساس گزارش‌های واصله از منابع محلی، بخش‌هایی از کوه‌های گمارون نزدیک به روستاهای محل کانون زلزله ریزش کرده است.

غلامرضا مهرجو فرماندار گناوه گفت: زمین‌لرزه بامداد روز جمعه براساس پیگیری و گزارش های دریافتی تا این لحظه خسارتی دربرنداشته است.

مهرجو افزود: براساس پیگیری صورت گرفته بخشدار مرکزی و جمعیت هلال احمر شهرستان از روستاهای نزدیک کانون زلزله خسارتی به بار نیاورده است.

عبدالعلی صیادی رئیس جمعیت هلال احمر گناوه نیز گفت: در پی زلزله ۵.۲ ریشتری  ۹ مهرماه ۱۴۰۰ در شهرستان گناوه تیم‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر  در حالت آماده باش قرار گرفتند.

وی افزود: با توجه به ارزیابی‌های صورت گرفته تا این لحظه خوشبختانه زلزله خسارت جانی در بر نداشته و خسارت مالی هم گزارش نشده است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید