اعتبار سنجی بانکی- وام دهندگان برای تعیین شرایط و نرخ بهره وام، رتبه اعتبار شما را ارزیابی می‌کنند و اعتبار شما نقش مهمی در صلاحیت شما دارد. رتبه اعتباری در نتیجه پرداخت به موقع صورت حساب‌ها و تسهیلات بانکی است.

توصیه هایی برای خرید خانه در دوران کرونا

خرید خانه برای بسیاری از ما یک رویای بزرگ است. در حقیقت، خرید خانه بزرگترین نقطه عطف مالی است و شما مدت هاست در تلاشید با پرداخت بدهی‌هایتان، افرایش اعتبار مالی و کاهش هزینه‌ها برای خرید خانه پس انداز کنید. داشتن یک خانه می‌تواند کیفیت زندگی‌تان را به شدت افزایش دهد، و اکنون که بسیاری از ما به علت بیماری همه گیر در خانه کار می‌کنیم، خانه خریدن بسیار جذاب به نظر می‌رسد.
اما اکنون، جهانی که ما می‌شناسیم به شدت تغییر کرده است. همه گیری ویروس کرونا باعث شده بسیاری از رویاها دور از دسترس باشند، اما اگر فکر می‌کنید که باید هدف خود را از خرید خانه به حالت تعلیق درآورید، موارد زیر را  در نظر بگیرید:

نرخ بهره پایین باعث خرید خانه می شود
بازار املاک و مستغلات ضربه ای را که آخرین رکود اقتصادی به آن وارد کرده، نداشته است. در واقع، اکنون بازار فروش خانه پر رونق تر از همیشه است. با قرار گرفتن نرخ بهره در پایین ترین نقطه سطح تاریخی زمان مناسبی برای خرید است. نرخ پایین به این معناست که صاحب خانه شدن برای بسیاری از افراد در دسترس است.

انتظار افزایش رقابت و افزایش قیمت مسکن را داشته باشید
در حالی که خریداران تقاضای زیادی برای خرید املاک و مستغلات دارند، فروشندگان برای عرضه خانه‌های خود در بازار در طول بیماری همه‌گیر تردید دارند. این امر به معنای افزایش رقابت خریداران است. با افزایش تقاضا در حال حاضر  بازار فروش با عرضه غیر منتظره ای روبه رو شده است. بنابراین با بهره گیری از نرخ بهره پایین، امکان پرداخت بیمه برای خانه ایده آل خود را خواهید داشت.
بازار مسکن فعلی بر خلاف رکود قبلی که خریداران باهوش توانستند از قیمتهای پایینی استفاده کنند، کند نمی شود. در واقع، آمار اخیر نشان می‌دهد بیشتر درخواست‌ها برای وام مسکن بوده است و قیمت خانه در حال افزایش است. افزایش قیمت مسکن را می‌توان به عوامل مختلفی نسبت داد:
نرخ بهره پایین خریداران را به سمت بازار مسکن سوق می‌دهد.
کسانی که به دنبال خانه خرید خانه بودند، با شروع بیماری همه‌گیر جستجو را متوقف کردند.
در عین حال، فروشندگان برای عرضه خانه های خود در بازار تردید دارند.
در حال حاضر، علاوه بر تقاضای فصلی عادی، خریدارانی که جستجوهای خود را به تعویق انداخته اند، به همراه خریداران جدیدی که احساس می کنند نیاز به داشتن خانه ای بزرگتر برای خانواده های در حال رشد و دفاتر خانه دارند، دوباره شروع به کار کرده‌اند.

در شرایطی که تقاضا در حال حاضر از عرضه فراتر رفته است، رقابت بالا است و در نتیجه قیمت ها بالاتر می‌رود.

وام دهندگان وام مسکن ممکن است پیش پرداخت های بیشتری بخواهند
یکی از عوارض جانبی این بیماری همه گیر این است که تأمین وام دشوارتر است و ممکن است نیاز داشته باشید که برای پس انداز پول بیشتر آماده باشید. با عدم ثبات اقتصادی و ثبت نرخ بیکاری، بانک‌ها به دنبال راه‌هایی برای مدیریت ریسک هستند و یکی از راه‌های این کار افزایش پیش پرداخت است. اما داشتن پول نقد در دست تنها یک قطعه از پازل است. در اینجا مواردی هستند که وام دهندگان هنگام بررسی درخواست‌های وام به آن توجه می‌کنند:

هرچه پول بیشتری را پس انداز کنید، ریسک کمتری برای وام دهنده خواهید داشت.

اعتبار سنجی بانکی- وام دهندگان برای تعیین شرایط و نرخ بهره وام، رتبه اعتبار شما را ارزیابی می‌کنند و اعتبار شما نقش مهمی در صلاحیت شما دارد. رتبه اعتباری در نتیجه پرداخت به موقع صورت حساب‌ها و تسهیلات بانکی است.

با وجود نرخ بهره پایین به نفع خریداران، اما افزایش رقابت باعث افزایش قیمت‌ها می‌شود.

 چگونه بدانید که خرید خانه در حال حاضر حرکت مالی مناسبی برای شما است؟
شرایط مالی کلی خود را در نظر بگیرید.
آخرین قطعه پازل سلامت مالی شما است. در حالی که امکان خرید خانه در حال حاضر وجود دارد، بهتر است منتظر بمانید تا یک سبد مالی واقعا محکم داشته باشید و رقابت در بازار فروکش کند. شما باید از بدهی خود آگاه باشید، برنامه‌ای برای پرداخت بدهی خود داشته باشید و حتی عادات خرج خود را تجزیه و تحلیل کرده باشید.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید