مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: اطمینان دارم که مذاکرات وین درباره احیای توافق هسته‌ای ایران در یک زمان‌بندی مناسب که برای همه قابل پذیرش باشد از سر گرفته می‌شود.

بورل: به تلاش‌ها برای ازسرگیری فوری مذاکرات وین ادامه می‌دهیم

به گزارش سلام نو به نقل از مشرق، جوسپ بورل در نشست خبری مشترک با محمد بن عبدالرحمن آل‌ثانی وزیر امور خارجه قطر در دوحه بیان داشت: اکنون یک زمان کلیدی برای توافق هسته ای ایران است و ما به تلاش‌ها برای ازسرگیری فوری مذاکرات در وین ادامه می‌دهیم.

وی افزود: هر دو ما می‌دانیم که ایرانی‌ها هم آماده تعامل و از سرگیری مذاکرات هستند اما این مساله باید هرچه سریع‌تر محقق شود.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پاسخ به سووالی درباره مفهوم «سریع» در برنامه زمان‌بندی مذاکرات وین گفت: این واژه در فرهنگ‌های مختلف معنای متفاوتی دارد. زود در لندن یک معنا و در پکن معنای دیگری دارد. اما من با وزیر امور خارجه جدید ایران (در نیویورک) صحبت کردم و زمانی که او گفت «به زودی»، من متوجه شدم که این واژه بر مبنای معیار زمان و منطبق با درخواست سایر اعضای برجام است.

وی افزود: به عنوان هماهنگ کننده این مذاکرات، اطمینان دارم که گفت‌وگوها در یک زمان‌بندی که مورد پذیرش همه است از سرگرفته می‌شود.

دیپلمات‌های ارشد گروه ۴ به‌علاوه یک، ایران و اتحادیه اروپا از فروردین تا خرداد ماه گذشته، شش دور در پایتخت اتریش گردهم آمده تا درباره احیای برجام گفت‌وگو کنند. جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد که مذاکرات وین را ترک نکرده و سرگرم مطالعه و مرور سوابق ادوار پیشین مذاکرات است.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ایران پیشتر تصریح کرد: گفت‌وگوها باید تامین‌کننده منافع عالیه مردم و ایران باشد که بارها با نقض مکرر آمریکا و بی‌عملی اروپا این منافع تامین نشده است.

وی با اشاره به جریان انتقال دمکراتیک قدرت در ایران انتقال دموکراتیک در ایران افزود: طرف آمریکایی باید بداند با ذهنیت دوران ترامپ نتیجه‌ای جز شکست حداکثری کسب نمی‌کند. آنها باید با دستور کار واقعی به وین بیایند و برجام را بی کم و کاست انجام دهند. این مساله ما را سریع به احیای برجام و توافق کمک می‌کند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید