وزیر امور خارجه اظهارات علی اف را تاسف برانگیز خواند و گفت: ایران حضور و فعالیت رژیم صهیونیستی علیه امنیت ملی خود را تحمل نمی کند.

نخستین واکنش امیرعبداللهیان به اظهارات علی‌اف

به گزارش سلام نو به نقل از مشرق، در جریان تقدیم رونوشت استوارنامه سفیر جدید جمهوری آذربایجان در کشورمان، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، ضمن آرزوی موفقیت برای سفیر در دوران ماموریتش در تهران و همچنین تاکید بر اهمیت روابط فیمابین در چارچوب روابط همسایگی، از برخوردهای نامناسب اخیر نیروهای مرزبانی جمهوری آذربایجان با رانندگان کامیونهای ایرانی و بازداشت دو نفر از آنها، ابراز نارضایتی کرد و اظهارات منفی اخیر از سوی جمهوری آذربایجان را تعجب آور و تاسف برانگیز خواند.

 امیرعبداللهیان انجام رزمایش نظامی از سوی کشورها در داخل اراضی خود را در چارچوب حق حاکمیت ملی دانست و با اشاره به تحرکات رژیم صهیونیستی در کنار مرزهای مشترک کشورمان تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران حضور و فعالیت رژیم صهیونیستی علیه امنیت ملی خود را تحمل نمی کند و در این رابطه هر اقدامی که لازم باشد انجام می‌دهد.

سفیر جدید جمهوری آذربایجان نیز در این دیدار داشتن روابط خوب و عمیق کشور متبوعش با جمهوری اسلامی ایران را به عنوان کشور همسایه و عزیز برای جمهوری آذربایجان حائز اهمیت دانست و ابراز امیدواری کرد وقایع اخیر از طریق رایزنیهای بین مقامات دوکشور بزودی حل و فصل شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز پیش از این ضمن ابراز تعجب از اظهارات علی‌اف، تصریح کرد: حضور هر چند نمایشی رژیم صهیونیستی در نزدیکی مرزهای‌مان را تحمل نمی‌کنیم.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید