شاید در بین ارزهای دیجیتال نام بیت‌کوین بیش از دیگر ارزها به گوش شما آشنا بیاید پس در این مطلب به این رمز ارز مهم پرداخته شده است و همچنین انواع روش‌های استخراج آن گفته شده است.

راه اندازی بیت کوین - معرفی روش های ماینینگ

امروزه ارزهای دیجیتال بیش از پیش مورد استفاده قرار می‌گیرند، حتما تا به حال از اطرافیان خود نام رمزارزها را شنیده‌اید یا شاید در رسانه‌ها خبرهایی از آن به گوش شما رسیده باشد و شما را برای سرمایه‌گذاری در این حوزه وسوسه کرده باشد، سودهای کلان آن،هرکسی را به این موضوع جذب می‌کند که ارزهای دیجیتال به چه معنا هستند.

شاید در بین ارزهای دیجیتال نام بیت‌کوین بیش از دیگر ارزها به گوش شما آشنا بیاید پس در این مطلب به این رمز ارز مهم پرداخته شده است و همچنین انواع روش‌های استخراج آن گفته شده است.

 بیت کوین؛ یک ارز دیجیتال

در ابتدا این سوال پیش می آید که بیت کوین چیست؟ ‌بیت‌کوین یک ارزهای دیجیتال غیر متمرکز بدون حضور بانک مرکزی و سرپرست واحد است که می‌تواند بدون نیاز به واسطه از کاربر به کاربر دیگر در شبکه بیت‌کوین از طریق همتا به همتا ارسال شود؛ شبکه بیت‌کوین یک شبکه پرداخت همتا به همتا است که از این فناوری به منظور سهولت در پرداخت فوری استفاده و عملکرد آن براساس پروتکل رمز نگاری عمل می‌کند؛ بیت‌کوین به عنوان نوعی ارز رمز نگاری شده شناخته می‌شود زیرا از رمز نگاری برای حفظ امنیت معاملات استفاده می‌کنند هیچ بیت‌کوین فیزیکی وجود ندارد فقط موجودی‌های بیت‌کوین در دفتر عمومی نگهداری می‌شود که همه کاربرها  به آن‌ها دسترسی شفاف دارند؛ کاربران با ارسال پیام‌های دیجیتالی به شبکه با استفاده از نرم افزار کیف پول رمز نگاری شده بیت‌کوین را در واحد های ارزی ارسال و دریافت می‌کنند.بیت کوین تنها یک نمونه ارز دیجیتال است اما امروزه تعداد زیادی رمزارز وجود دارد که بهتر است در مورد هرکدام آموزش ببینید تا بتوانید برای سرمایه‌گذاری بهترین انتخاب را داشته باشید، سایت فرادرس به صورت تخصصی اما با زبان ساده هرآنچه که برای ورود به این حوزه نیاز است را به صورت رایگان به صورت آنلاین در اختیار شما قرار داده است.

چگونه با موبایل و کامپیوتر رمز ارز استخراج کنیم؟

معنای دقیق کلمه اصطلاحی گره و بلاک چین در ارز دیجیتال بیت کوین:

گره:

برنامه‌های وب به حجم زیادی از داده‌های متعلق به افراد، سازمان‌ها و دولت‌ها دسترسی دارند، هرچه دسترسی به داده‎‌ها بیشتر باشد، تهدید امنیت اطلاعات بیشتر است؛ در صنعت توسعه نرم‌افزار، توسعه‌دهندگان از رمزنگاری و تکنیک‌های رمزگذاری برای محافظت داده‌های حساس در برابر افراد مخرب استفاده می‌کنند، پس در این حالت با تبدیل متن‌های قابل خواندن  به متن‌های غیر قابل خواندن، داده‌ها را به راز تبدیل می‌کند تا تنها شرکت کنندگان در آن بتوانند به آنها دسترسی یابند، که به شرکت کنندگان، گره در بیت‌کوین می‌گویند.

 تراکنش‌ها توسط گره‌های شبکه از طریق رمز نگاری تایید می‌شوند و در دفتر کل توزیع شده به نام بلاک چین ثبت می‌شوند بیت‌کوین معمولا هنگام معامله با عنوان  مخفف می‌شود. سیستم بیت کوین مجموعه‌ای از رایانه‌ها است که به آن‌ها گره یا ماینر می‌گویند که تمامی کدهای بیت‌کوین را اجرا و بلاک چین آن‌ها را ذخیره می‌کنند.

بلاک‌چین:

بلاک‌چین یعنی فهرست روبه رشدی که شامل سوابقی به نام بلاک است که با استفاده از رمزنگاری به هم متصل می‌شوند، هم چنین از آن به عنوان ذخیره اطلاعات غیر قابل اعتماد و کاملا غیر متمرکز همتا به همتا یاد می‌شود، اما ایده ارز جایگزین خارج از محدوده دولت‌ها و سازمان‌های فدرال ایده‌ای قدرتمند بود.

بلاک‌چین به مجموعه‌ای از بلاک‌ها گفته می‌شود  که در هر بلوک مجموعه‌ای از معاملات وجود دارد از آن‌جا که همه رایانه‌هایی که از بلاک‌چین استفاده می‌کنند دارای لیست بلوک‌ها و تراکنش‌های یکسانی هستند و می‌توانند به طور شفاف این بلوک های جدید بیت کوین را پر کنند و هیچ‌کس نمی‌تواند سیستم را فریب دهد بیت‌کوین یک سرمایه گذاری بی‌ثبات است. اگر به دنبال سرمایه‌گذاری مطمئن با بازده تضمین شده هستید بهتر است در این راه سرمایه‌گذاری نکنید.

اطلاعات در یک بلوک نگه‌داری و سپس در شبکه پخش و توسط گیرنده تائید می‌شود، هر بلوک دارای یک کلمات رمز نگاری از بلوک قبلی است بنابراین آن را به بلوک قبلی پیوند می‌دهد و نام آن را به بلاک‌چین می‌دهد.

تاریخچه کوتاهی از بیت‌کوین:

کلمه بیت کوین در سال ۲۰۰۸ تعریف شد این ترکیبی از کلمات بیت و سکه است. هیچ قرار داد یکسانی برای سرمایه بیت کوین وجود ندارد. در ۳ ژانویه   ۲۰۰۹شبکه بیت‌کوین هنگامی ایجاد شد که ناکاموتو بلوک اولیه زنجیره‌ای را که به عنوان بلوک پیدایش شناخته می‌شود استخراج کرد. بر اساس گزارش اکونومیست در سال ۲۰۱۴ بیت کوین به عنوان یک وسیله مبادله بهترین عملکرد را دارد با این حال این مورد بحث است و ارزیابی سال ۲۰۱۸ توسط اکونومیست بیان کرد که رمزارزها دیگر این محبوبیت را ندارند.

این رمز ارز پایه در سال  ۲۰۰۸توسط شخص یا گروه ناشناس با استفاده از نام ساتوشی ناکاموتو اختراع شد. استفاده از این ارز در سال ۲۰۰۹ آغاز شد یعنی هنگامی که اجرای آن به عنوان نرم افزار منبع باز منتشر شد؛ آن زمان بیت کوین به عنوان وسیله‌ای برای معاملات روزانه در نظر گرفته شد و کارکردهای آن حذف کنترل متمرکز پول از سازمان‌های دولتی و اطمینان از پردازش سریع تراکنش ها بود بیت کوین بسیار محبوب است و باعث راه اندازی صدها رمزارز دیگر شد. با این حال بیت‌کوین بسیار ناپایدار است و اگر نگران هستید که پول خود را از دست دهید پس روی بیت‌کوین یا هر رمز ارز دیگری سرمایه‌گذاری نکنید.

استخراج چیست؟

بیت کوین به عنوان پاداشی برای فرایندی معروف به استخراج ایجاد می‌شود یعنی به عبارت دیگر تمام تراکنش های بیت کوین توسط حجم عظیمی  از قدرت محاسباتی از طریق فرایندی موسوم به استخراج تائید می‌شوند .

 استخراج یک سرویس ثبت پرونده است که با استفاده از قدرت پردازش رایانه انجام می‌شود از سخت افزارهای مختلفی می‌توان برای استخراج بیت‌کوین استفاده کرد با این حال برخی نسبت به دیگری پاداش بیشتری دارند.

 تنها ۲۱میلیون بیت‌کوین وجود دارد که می‌توان آن‌ها را استخراج کرد تا سپتامبر ۲۰۲۱ بیش از ۱۸ میلیون بیت‌کوین وجود دارد و کمتر از ۳ میلیون برای استخراج بیت کوین باقی مانده است. استخراج کنندگان بلاک چین را به صورت یک‌نواخت کامل و غیر قابل تغییر با گروه بندی مکرر تراکنش های پخش شده جستجو می‌کنند.

با تکامل فناوری رمزارزها و شناسایی نام آن‌ها، تعداد مکان‌هایی که بیت کوین را می‌پذیرفتند، افزایش یافت. با استفاده از بیت‌کوین می‌توان تعداد زیادی کالا خریداری کرد. بیت‌کوین به گونه‌ای طراحی شده است که مزایای منحصر به فردی را نسبت به سایر روش‌های پرداخت به کاربران ارائه می‌دهد.  

چگونه با موبایل و کامپیوتر رمز ارز استخراج کنیم؟

بیت‌کوین به دلیل استفاده در معاملات غیرقانونی، مقدار مصرفی زیاد برق به هنگام استخراج، نوسان قیمت و سرقت از صرافی ها مورد انتقاد قرار گرفت به طوری که برخی از اقتصاددانان و مفسران آن را به عنوان یک حباب سفته بازی در زمان‌های مختلف توصیف کرده‌اند هرچند با وجود انتقادات فراوان امروزه بیت کوین به عنوان سرمایه گذاری نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پس اگر بخواهیم  بطور خلاصه درباره بیت کوین بگوییم، باید گفت که بیت کوین دارای مرجع مرکزی نیست، هیچ سرور مرکزی وجود ندارد شبکه بیت کوین همتا به همتاست، دفتر کل عمومی است هرکس می‌تواند آن را در رایانه خود ذخیره کند، هیچ سرپرست واحدی وجود ندارد ،دفتر کل توسط شبکه از معدن چیان دارای امتیاز ممتاز نگهداری می‌شود ،انتشار بیت‌کوین غیر متمرکز است و همچنین آن‌ها به عنوان پاداشی برای ایجاد یک بلوک جدید صادر می‌شوند .

قبل از اینکه به بهترین روش های کسب سریع بیت کوین بپردازیم، مهم است بدانیم که سوددهی در بیت‌کوین به چه نحو است؟

بیت‌کوین دارای پتانسیل عظیمی برای رشد است تا بتواند در دراز مدت سود زیادی را ارائه دهد. به طور کلی سکه‌های دیجیتالی به شما این امکان را می‌دهد که بدون نگرانی درمورد شخص ثالث، به طور ناشناس پول خود را ذخیره کنید.

باید توجه داشت که داشتن بیت‌کوین به این معنی است که شما بخشی از مالک شبکه می‌شوید  و هنگامی که تصمیمات کلیدی در مورد شبکه گرفته می‌شود به شما رای داده می‌شود که این روشی ارزان‌تر و سریع‌تر برای ارسال ارزش در سراسر جهان به مالک ارائه می‌دهد.

کسانی که از قبل بیت‌کوین دارند می‌توانند با وام دادن سود سکه‌های بیشتری بسازند، ساده‌ترین راه کسب بیت‌کوین با استفاده از این روش است که در زیر به دو روش کسب بیت کوین از طریق پرداخت سود اشاره می‌کنیم.

۱. وام دهی بیت‌کوین: این روش وام گیری اضافی را به وام گیرندگان ارائه می‌دهد. هنگام وام دادن به دیگران توصیه می‌شود با بسیاری از وام گیرندگان به عنوان روشی برای گسترش ریسک برخورد کنند.

۲. بانکداری بیت کوین: این یک مدل وام دهی است که در آن صاحبان بیت کوین سکه‌های خود را سپرده‌گذاری می‌کنند و در طول زمان سود دریافت می‌کنند.

در حالی که وام دهی بیت‌کوین یک روش عالی برای کسب سریع بیت کوین است باید مراقب وام گیرندگان باشید چراکه از آنجا که ارزهای رمز نگاری شده توسط قانون محافظت نمی‌شوند به دنبال جبران خسارت در دادگاه بسیار دشوار خواهد بود.

حال به ابزارهای مورد استفاده برای استخراج بیت‌کوین می‌پردازیم برای کار با بیت کوین حتما باید با این زمینه آشنایی کامل داشت.

نحوه استخراج بیت‌کوین با گوشی:

استخراج بیت کوین باید از طریق ابزارهای قدرتمند صورت بگیرد. در این زمینه می‌توانیم از رایانه و حتی گوشی تلفن همراه هوشمند برای استخراج کردن بیت‌کوین کمک بگیریم. هرچند این امکان وجود دارد که بیت کوین را از طریق دستگاه اندرویدی استخراج کرد اما دلایل زیادی وجود دارد که بهتر است از این کار اجتناب کنید چراکه احتمالا سود کافی برای شما نخواهد داشت که ارزش تلاش و زمانی را که صرف می‌کنید داشته باشد.

استخراج رمزارز با گوشی چندان آسان نیست زیرا هر بیت کوین دارای یک ادرس ۶۴ بیتی است که به صورت رمزنگاری تولید می‌شود و یک کلید خصوصی و عمومی دارد که ماینرها را تولید می‌کند هرچند دستگاه‌های موبایل هوشمند قابلیت بسیار زیادی پیدا کرده‌اند اما باز هم ظرفیت آن داده‌های بیت‌کوین را ندارد و چند ماه طول می‌کشد تا یک گوشی اندرویدی داده‌های بیت‌کوین را استخراج کند.

در ادامه به استخر استخراج ارزهای رمزنگاری شده خواهیم پرداخت:

 این استخرها درواقع گروه‌های استخراج ارزها یا ماینرها هستند که توسط سرورها میزبانی می‌شوند و در آن‌ها همه از منابع محاسباتی استفاده می‌کنند  و به نوعی در این منبع پردازشی شریک هستند چراکه شاید یک ماینر به تنهایی توانایی پردازش محاسباتی را نداشته باشد و با استخر استخراج توانایی پردازش بالاتر می‌رود. حال اگر یک استخر با موفقیت رمز گشایی کند هر یک از ارزها براساس میزان قدرت محاسبه‌ای که دریافت کردند، کاهش می‌یابند.

برنامه های استخراج رمزنگاری برای اندروید ایجاد شده است که مستلزم پیوستن به یک استخر می باشد هرچند بعید است که بهترین استخر را پیدا کنید با این حال، قبل از پیوستن به یک استخر باید اندازه آن را در نظر بگیرید این امر تعیین‌کننده‌ی منظم بودن پرداخت یعنی هزینه‌هایی که باید پرداخت شود و روش پاداش است. بنابراین استخرهای بزرگ بیشتر هزینه پرداخت می‌کند.

برنامه‌های محبوب برای استخراج ارز رمز نگاری شده در تلفن هوشمند :

اگر تصمیم گرفتید به مهمانی بپیوندید و استخراج رمز نگاری تلفن همراه را شروع کنید باید یک برنامه استخراج دریافت کنید ومطمئن شوید که تلفن شما دارای منبع نور ثابت است برخی از محبوب ترین برنامه‌هایی که در برخی از خدمات نوشتن پایان نامه در ایالات متحده برای استخراج رمز نگاری در تلفن هوشمند ذکره شده است عبارتند از:

برنامه ماینرگیت (MainerGate Mobile Miner):

با استفاده از این برنامه قادر خواهید بود چندین الت کوین جدا از بیت کوین را استخراج کنید برخی از الت کوین های که استخراج میکنید عبارتند از دیجیتال نوت و دش و......  همچنین یک کیف پول داخلی در برنامه وجود دارد که کاربران می توانند سکه های که به دست می اورند در برنامه ذخیره کنند.

چگونه با موبایل و کامپیوتر رمز ارز استخراج کنیم؟

بیت کوین ماینر:

 در حال حاضر این برنامه احتمالا محبوب ترین برنامه اندرویدی برای استخراج ارز های رمز نگاری شده است که برای اکثر دستگاه ها در دسترس است و رابطه ای کاربری بسیار همه پسند است و عمل کرد فوق العاده ای دارد همان طور که نظرات مثبت متعدد آن را تایید می‌کند اگر چه در این برنامه به صراحت به بیت‌کوین اشاره شده اما می‌توانید از این برنامه برای استخراج چندین ارز دیگر نیز استفاده کنید.

شروع استخراج  رمز نگاری با تلفن همراه بسیار ساده است شما فقط باید یک تلفن هوشمند و برنامه استخراج را نیز باید تهیه کنید وقتی برنامه در پس زمینه کار می‌کند، می‌توانید از تلفن خود استفاده کنید و پاداش خود را دریافت کنید جنبه منفی آن این است که این برنامه های ماینینگ بر عملکرد کلی تلفن شما تاثیر می‌گذارد و ممکن است دستگاه را از بین ببرد بنابراین ممکن است هزینه ای نقدی را که قصد داشتید در دراز مدت به دست اورید، مجبور شوید خرج تلفن همراه خود کنید.

استخراج بیت کوین با رایانه

 اگرچه در ابتدا امکان استخراج بیت کوین با استفاده از  نرم‌افزارهایی در  لپ‌تاپ و رایانه‌ها وجود داشت و استخراج هر بلوک شاید تقریبا  ۱۰ دقیقه طول می کشید،  اما استفاده از لپ‌تاپ یا رایانه برای استخراج بلوک ها اگرچه امکان پذیر بود اما به صرفه نبود چراکه امکان استخراج تعداد زیادی از بیت کوین ها در طولانی مدت امکان پذیر نخواهد بود به دلیل آن‌که ممکن است لپ‌تاپ ظرفیت کافی را نداشته باشد و باعث گرم شدن دستگاه شود و به اجزای آن آسیب برساند.

این اختراع اولین نمونه از فناوری بلاک چین بود و بیت کوین یک راه حل منبع باز است که روی شبکه همتا به همتا اجرا می شود ، بنابراین هیچ کس مالک آن نیست مشابه اقتصاد آفلاین ، یک کاربر می تواند کالا یا خدمات را در ازای بیت کوین بفروشد و می تواند پولی را که توسط یک کالای فیزیکی پشتیبانی نمی شود را با بیت کوین عوض کند و هدف آن را می‌توان برداشتن واسطه در معاملات و عدم حضور سازمان و دولت در این معاملات دانست.

در انتهای صحبت به طور کلی می‌توان گفت بیت کوین اولین و محبوب ترین ارز رمزنگاری شده در جهان است که  از زمان راه اندازی آن در سال ۲۰۰۹ ، بر اساس سرمایه بازار و میزان داده های ذخیره شده در بلاک چین ، بزرگترین ارز باقی ماند، اما چه بخواهید با گوشی یا لپ‌تاپ یا رایانه به استخراج بیت کوین بپردازید بدون داشتن هیچگونه پیش فرضی نمی‌توانید در آن موفق باشید و پیمودن این راه نیازمند راهنمایی است که در این راه تخصص کافی را داشته باشد و قطعا استخراج بیت کوین سایت فرادرس همان راهنمای متخصص می‌تواند باشد.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید