۸ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۰
کد خبر: 55294472

ساخت ویلا مانند هر سازه ی دیگری احتیاج به گودبرداری، پی ریزی و فونداسیون بندی دارد. همانطور که میدانید، پایه و اساس کار باید با دقت و حساسیت بالا انجام شود.

قبل از اینکه وارد بحث هزینه ساخت ویلا بشویم، بد نیست به تعریف ویلا و وجه تمایز آن با خانه های معمولی بپردازیم. بسیاری از مردم به هر خانه بزرگ و حیاط دار، لفظ "ویلا" را اطلاق میکنند. در واقع معیار های ویلا به بزرگ بودن و داشتن سقف شیروانی نیست. ویلا به معنای خانه ای است که از چهار طرف چشم انداز داشته باشد. معیار دیگر این است که ویلا ها را معمولا در دل طبیعت میسازند. پس با این وجود نمی توان برای خانه های داخل شهر، لفظ ویلا  را بکار برد. اکثر خانه های درون شهر به دلیل وجود فضایی محدود، از داشتن امکانات یک ویلا مجلل و مدرن سلب میشوند. همچنین خانه های درون شهر چشم اندازی بجز آپارتمان های چند طبقه و مزاحم ندارند. بنابراین وجود یک ویلا دلباز و مناسب میتواند مکان خوبی برای رفع خستگی شما و خانواده باشد. در شکل زیر عکس ساخت ویلا! لوکس و مدرن را مشاهده میکنید.

مهمترین مشخصه ویلا، بکر بودن طبیعت اطراف آن است
مهمترین مشخصه ویلا، بکر بودن طبیعت اطراف آن است

قبل از ساخت عمارت، به سلیقه شخصی خود توجه کنید

دقت داشته باشید که هزینه ساخت ویلا باید متناسب با سلیقه شما باشد تا حس آرامش و راحتی از این طریق به شما القا شود. با توجه به انواع مختلف ویلا، میتوانید طرح مدنظر را به معمار خود ارائه دهید تا ویلا  باب میل شما ساخته شود. اگر علاقه به فناوری و مد روز دارید، میتوانید به هزینه ساخت ویلا های مدرن بپردازید. در ساخت ویلای مدرن، استفاده از تکنولوژی بسیار با اهمیت است. هوشمند شدن اجزای خانه در کنار سادگی محیط ویلا(بدور از تجمل) از ویژگی ویلا های مدرن محسوب میشود. اما اگر سبک های کلاسیک و تاریخی را میپسندید، میتوانید از مجسمه های تزئینی، سر ستون های طویل و... در نما بیرونی و داخلی ویلای خود بهره ببرید.

نحوه ساخت ویلا به چه صورتی است؟

قبل از اینکه به ساخت عمارت پرداخته شود، باید از اقلیم و نوع خاک زمین مدنظر مطلع باشید. اگر خود دارای تخصص لازم نیستید، میتوانید از یک فرد متخصص مشورت بگیرید. برای مثال اگر محیط مدنظر شما دارای رطوبت بالایی باشد و شما در انتخاب متریال خود از جنس چوب(چوبی که در برابر رطوبت مقاومت نداشته باشد) استفاده کنید؛ موجب بروز خسارت میشود. اگرچه انتخاب نامناسب چوب موجب خسارت های سنگین نمیشود(بستگی به میزان استفاده شما از چوب نامناسب دارد) اما دیده شده است که برخی از اشتباهات، موجب خراب شدن کل مجموعه  و بروز خسارت های عظیم شده است. پس به این نتیجه میرسیم که در بحث ایده طراحی ویلا باید نکات بسیاری را رعایت کنیم. همچنین به تناسب بین اقلیم و متریال بکار برده دقت فراوان داشته باشید. توجه داشته باشید که طبق قوانین شهرداری، حق ساخت و تراکم در خارج و حومه شهر به ۳۰ درصد کل زمین اعطا میشود. یعنی هر متراژ زمینی که شما خریداری کنید؛ فقط میتوانید از ۳۰ درصد مساحت زمین برای ساخت ویلا استفاده کنید. مابقی زمین(۷۰ درصد آن) صرف پارکینگ، فضای سبز، استخر و... میشود(کلا هر چیزی به غیر از بنا). مراحل ساخت ویلا از جهاتی مانند ساخت خانه معمولی و آپارتمان است. اما برخی از افراد ویلا های مجلل و باشکوه را مدنظر دارند که این موضوع احتیاج به متخصصین خبره، زمان و هزینه بیشتری دارد.

پی ریزی و فونداسیون بندی از پایه ای ترین موارد ساخت ویلا است
پی ریزی و فونداسیون بندی از پایه ای ترین موارد ساخت ویلا است

مراحل ساخت به چه صورتی است؟

ساخت ویلا مانند هر سازه ی دیگری احتیاج به گودبرداری، پی ریزی و فونداسیون بندی دارد. همانطور که میدانید، پایه و اساس کار باید با دقت و حساسیت بالا انجام شود. پس از اینکه مراحل پی ریزی به پایان رسید، حال نوبت آن است که به دیوار کشی و اجرای سقف بپردازید. سقف ها دارای انواع مختلفی هستند که متناسب با نیاز خود و همچنین مشورت با مهندسین مجرب میتوانید مناسبترین آن را انتخاب کنید. بعد از مراحل نازک کاری، نوبت تکمیل کردن نمای بیرونی ویلا است. گام بعدی کامل کردن محیط درونی ویلا و خرید شیرآلات، وان حمام، گاز، کابینت و... است. ساخت و طراحی فضای سبز، استخر و آبنما درون حیاط ویلا هم بسیار مرسوم و مهم است که باعث زیبایی ورودی ویلا میشود. بازسازی ویلا و خانه، مستلزم طی کردن مراحل قانونی هم میباشد که توجه و رسیدگی به آنها بسیار ضروری و مهم است..

کیفیت مصالح و متریال بکار رفته

مصالح بکار رفته بسیار ارزشمند و تاثیرگذار هستند. وجود مصالح و متریال باکیفیت باعث میشود تا نه تنها زیبایی بلکه کارایی ویلا شما بسیار افزایش پیدا کند. از دید سرمایه گذاری و فروش ویلا هم بخواهیم نظر بیندازیم، مصالح درجه یک و مرغوب طرفداران بیشتری دارد. نه تنها برای نمای بیرونی بلکه برای نمای داخلی هم باید اجناس مرغوب و با کیفیت استفاده شود. وجود کابینت، سرامیک، دکوراسیون ویلا، همه و همه باعث تجلی و القا حس آرامش در ذهن و روح ساکنین ویلا میشود. همچنین از مهندسان و نیروی کاری متخصص استفاده کنید. نیروی کاری مجرب باعث میشود تا هزینه هایی که صرف متریال درجه یک کرده اید، هدر نروند.

مدت زمان ساخت ویلا به چه عواملی بستگی دارد؟

برای جواب دادن به این سوال باید پارامتر و معیار های مختلفی بررسی شوند. متراژ زمین، تعداد نیروی کار، سبک ویلا، میزان بودجه و ...، از جمله مواردی هستند که در زمان ساخت ویلا تاثیر گذار هستند. اما مراحل دریافت جواز و تهیه نقشه ویلا به کارهای اداری ختم میشود که بسیار وقت گیر و زمان بر هستند. پس از تایید نقشه و دریافت جواز ساخت، می توانید عملیات اجرایی ویلا را شروع کنید. اگر کمبود بودجه جهت تامین مصالح، جریمه از سوی شهرداری به دلیل تخلف و از این دسته مشکلات رخ ندهد، ساخت ویلا بین بازه ۱۷ ماه تا ۲۱ ماه به طول می انجامد. اما به طور کلی نمیتوان مدت زمان ساخت ویلا را تعیین کرد.

میزان بودجه مناسب چه مقدار است؟

هزینه ساخت ویلا هم مانند زمان ساخت آن، متفاوت است. اما به طور میانگین برای ساخت ویلا به ازای هر متر مربع، از ۶ میلیون هزینه خواهد داشت. این قیمت بدون در نظر گرفتن زمین است. برای مثال اگر در شمال دارای ۲۰۰ متر زیر بنا هستید(در غیر اینصورت باید هزینه زمین را هم در نظر داشته باشید)، هزینه ساخت ویلا شما به رقم ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون خواهد شد. اما امروزه با توجه به بالا رفتن قیمت مصالح، زمین و دیگر موارد، قیمت ساخت ویلا متغیر است. بهره گیری از مصالح درجه یک و خارجی باعث میشود تا هزینه ها به متری ۸ میلیون هم برسد( بالاتر از این قیمت هم وجود دارد).

نما و ورودی ویلا

نما و ورودی ویلا باعث زیبایی و چشم نوازی ویلای شما خواهد شد. همچنین استفاده از گل و گیاه، حس شادابی را به شما هدیه میدهد. استفاده از چمن مصنوعی، باربیکیو، استخر، تاب و مجسمه های تزئینی نقش بسیار زیادی در زیبایی عمارت شما دارند. تعبیه مکانی برای پارک ماشین بسیار لازم و ضروری است.

استفاده از گیاهان زیبا در ورودی بسیار تاثیرگذار است
استفاده از گیاهان زیبا در ورودی بسیار تاثیرگذار است

کلام آخر

سلیقه و علاقه های مختلف باعث بروز نما و معماری های مختلف در زمینه ساخت ویلا میشود. همچنین میزان بودجه شما هم جز فاکتور های ارزشمند و مهم بشمار میرود. دور بودن از صدا و آلودگی های شهری از مهمترین مزیت های داشتن یک ویلای خوب است. چشم انداز و آرامش ویلا بر ذهن و اعصاب شما اثرات مفید دارد و از مهمترین دلایل تدارک یک ویلا است.

جهت مشاوره بیشتر از طریق وب سایت زیر با ما در ارتباط باشید :

https://www.evimshahane.com/

کد خبرنگار: ۹
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محسن IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
    0 0
    ارزش مطالعه رو داشت ممنون

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید