اگر شما باشید این وام‌ ۴۸۰ میلیونی یا ۱ میلیاردی مسکن را می‌گیرید؟ آیا این وام‌ها همین امروز برای شما تبدیل به خانه می‌شوند؟ آیا امکان پرداخت قسط‌های ۸ میلیونی وام ۴۸۰ میلیونی مسکن را دارید؟

فیلم واکنش مردم کوچه و بازار به وام یک میلیاردی مسکن جوانان، دوره انتظار ۱۵ ساله آن و قسط ۸ میلیون تومانی وام مسکن زوج‌ها / مصاحبه مردمی

سلام نو سرویس اقتصادی: این روزها اخبار متفاوتی درباره وام مسکن و افزایش میزان آن منتشر می‌شود. از یک طرف وام مسکن زوج‌ها در شهری مثل تهران به ۴۸۰ میلیون تومان رسیده و از طرف دیگر طرح وام یک میلیاردی مسکن با سپرده‌گذاری ۱۵ ساله برای جوانان مطرح شده است.

نکته جالب درباره این وام‌ها چیست؟ شما برای وام ۴۸۰ میلیونی باید بیش از ۵۸ میلیون تومان هزینه کنید و بعد از دریافت وام ماهیانه ۸ میلیون و ۶۶۱هزار تومان تومان قسط دهید و در نهایت ۱ میلیارد و ۸۰ میلیون تومان به بانک پس دهید. این یعنی که همین وام ۶۰۰ میلیون سود دارد.

وام یک میلیاردی مسکن هم که تکلیفش مشخص است. اولا مشخص نیست تا ۱۵ سال دیگر چه کسی مرده و چه کسی زنده است و دوما قطعا تا ۱۵ سال دیگر با یک میلیارد تومان نمی‌توان خانه‌ای در تهران و بسیاری دیگر از نقاط کشور خرید.

اگر از همین امروز سپرده گذاری را آغاز کنید، وام یک میلیاردی ۱۵ سال بعد پرداخت خواهد شد. اگر تورم در این ۱۵ سال روی رقم میانگین ۲۶ درصد باشد، احتمالا یک میلیارد تومان ۱۵ سال آینده به اندازه ۳۲ میلیون تومان الان ارزش خواهد داشت که معادل یک مترمربع واحد مسکونی در تهران است. ۲۶ درصد، میانگین نرخ تورم در ۱۵ سال گذشته است.

البته روش دیگر دریافت این وام بعد از ۱۵ سال این است که همین امروز ۳۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان یکجا به حساب بانک واریز کنید و بعد از ۱۵ سال یک میلیارد تومان وام بگیرید. کارشناسان ارزش این وام را بعد از ۱۵ سال دیگر حتی کمتر از ۶۵ میلیون تومانی محاسبه کرده است.

با این تفاسیر اگر شما باشید این وام‌ها را می‌گیرید؟ آیا این وام‌ها همین امروز برای شما تبدیل به خانه می‌شوند؟ آیا امکان پرداخت قسط‌های ۸ میلیونی وام ۴۸۰ میلیونی مسکن را دارید؟

برای پاسخ به این سوال‌ها خبرنگار سلام نو بین مردم رفت تا پاسخ و دغدغه آن‌ها را بشنود.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید