بعضی از عروس و دامادها با فیلمبردار می آیند و جلوی در هر مغازه از تماشای ساعت‌ها و خرید عروس و داماد فیلمبرداری می‌کنند.

عروس و دامادها برای خرید با خود فیلمبردار می‌برند!

به گزاشر سلام نو به نقل از ایسنا، گزارش میدانی، از بازار ساعت در بازار بزرگ تهران حاکی از رکود در این بازار است. محیط بازار مانند همیشه شلوغ است، اما اکثر مراجعه کنندگان، حداقل در بازار ساعت فقط بازدیدکننده هستند. افرادی هم که از فروشندگان قیمت می‌پرسند و به نظر می‌رسد به قصد خرید آمده‌اند، اکثرا زوج‌های جوانی هستند که برای خرید ساعت عروسی در بازار هستند.

نکته دیگری که نشان دهنده رکود در بازار بوده، نحوه رفتار و گفتار فروشندگان است که به نوعی در کمین شکار مشتری هستند. فروشندگان به هر کسی که به ساعت‌هایشان نگاه کند پیشنهاد کمک برای خرید و ارائه قیمت می‌دهند و حتی در مواردی اصرار می‌کنند که مراجعه کننده زمان بیشتری برای مشاهده ساعت‌ها بگذارد تا شاید از ساعتی خوشش بیاید!

برای مثال یکی از فروشندگان ابتدا اصرار کرد که ساعت‌ها را با دقت ببینیم و بعد تاکید کرد که توضیح دهیم چه می‌خواهیم که کمک‌مان کند. در نهایت هم گفت: به زور که بهت نمی‌فروشم فقط می‌گم بذار کمکت کنم!

فروشنده دیگری رکود و نوسانات ارز را عامل گرانی ساعت می‌داند و محدوده قیمت ساعت‌ها در بازار را ۷۰۰ هزار تومان تا پنج میلیون تومان عنوان می‌کند که بررسی‌ها از بازار هم همین عدد و رقم را نشان می‌دهد.

یک فروشنده دیگر هم می‌گوید: اشتباه می‌کنید اگر فکر می‌کنید ما پول پارو می‌کنیم. من خودم از صبح فقط یک ساعت یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی فروختم.

همین فروشنده در بخش دیگری از درددل‌هایش از یک اتفاق تازه خبر می‌دهد: «بعضی از عروس و دامادها با کلی همراه مراجعه می کنند که خیلی وقت‌ها باعث می‌شود آخر هم خرید نکنند. یکی می‌گوید بند چرمی بخر آن یکی می‌گوید فلزی بخر. عروس و داماد هم گیج می‌شوند. اما از آن جالبتر بعضی از عروس و دامادها با فیلمبردار می آیند و جلوی در هر مغازه از تماشای ساعت‌ها و خرید عروس و داماد فیلمبرداری می‌کنند.»

اما قیمت ساعت در فروشگاه‌های بالای شهر کمی متفاوت است. هر چند در این فروشگاه‌ها نیز می‌توان ساعت ۸۰۰ هزار تومانی پیدا کرد، اما ساعت ۱۳۰ میلیون تومانی هم در این بخش شهر موجود است!

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید