سخنگوی جمعیت هلال احمر، از ارسال ۶۰ هزار تست فوری کرونا به درمانگاه‌های هلال‌احمر در کربلا و نجف خبر داد.

تمهیدات هلال احمر برای بازگشت زائران از عتبات به کشور

به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا، سخنگوی جمعیت هلال احمر درباره اخذ تست فوری از زائران در کربلا و نجف برای بازگشت به کشور توضیحاتی ارائه کرد.

"محمد حسن قوسیان مقدم" درباره تمهیدات هلال احمر برای بازگشت زائران از عتبات به کشور گفت: در روز گذشته جلسه‌ای در این خصوص برگزار کردیم و قرار شد جمعیت هلال احمر با توجه به اینکه در شهرهای کربلا و نجف درمانگاه داریم، امکان اخذ تست سریع از زائران را در این مراکز فراهم کند.

وی ادامه داد: قرار شد وزارت بهداشت کیت این تست‌ها را در اختیار ما قرار دهد تا بتوانیم از امروز تست سریع کرونا را از زائران گرفته و گواهی در اختیار آن‌ها قرار دهیم تا این افراد در داخل مرزها معطل نشوند.

سخنگوی جمعیت هلال احمر در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است این تست‌ها خطا هم داشته و کاذب باشد، گفت: وزارت بهداشت اعلام کرده است که تست‌های سریع برای آن‌ها معتبر است در مرز هم که زائران وارد می‌شوند تست سریع از آن‌ها گرفته می‌شود و بعد از آن تست پی‌سی‌آر از مسافران گرفته می‌شود.

قوسیان مقدم با بیان اینکه در بحث اربعین و بازگشت زائران ارائه خدمات در خارج از کشور برعهده ما است و در داخل کشور برعهده وزارت بهداشت است، تصریح کرد: اگر کسی تست سریع منفی همراه داشته باشد در گیت‌های ورودی خارج از نوبت وارد می‌شوند و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی با بیان اینکه ۶۰ هزار تست فوری به درمانگاه‌های هلال احمر در کربلا و نجف ارسال شده است تا در آنجا بتوانند از زائران تست فوری بگیرند، گفت: اگر زائرانی که وارد مرزها می‌شوند کارت واکسیناسیون یا تست پی‌سی‌آر منفی و یا گواهی تست فوری داشته باشند از مرز رد می‌شوند و بقیه افرادی که فاقد گواهی تست هستند، وزارت بهداشت در مرز از آنها تست می‌گیرد.

سخنگوی جمعیت هلال احمر تصریح کرد: در حال حاضر برای اینکه ورود زائران را به کشور تسهیل کنیم قرار شد هرکسی در کربلا و نجف تست فوری بدهد و گواهی تست فوری داشته باشد، در مرز معطل نشود.

قوسیان خاطرنشان کرد: ۵۲ پست ثابت و موقت امدادی در استان‌های ایلام و خوزستان برای خدمت رسانی به زائران ایرانی در مسیر رفت یا برگشت عراق آماده‌باش هستند.

وی ادامه داد: ۴۱۰ نفر امدادگر هلال‌احمر در قالب ۸۲ تیم عملیاتی آماده امداد در هر حادثه احتمالی هستند، همچنین ۳۳ دستگاه آمبولانس سازمان امدادونجات، ۴ دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۳ دستگاه خودروی ارتباطات رادیویی و ۳ فروند بالگرد هلال‌احمر تجهیزاتی است که تا ظهر سه شنبه، ۵ مهرماه در اختیار تیم‌های عملیاتی مذکور قرار گرفته است.

سخنگوی جمعیت هلال احمر همچنین از حضور عوامل امدادی این جمعیت برای خدمات امداد و نجات در راهپیمایی جاماندگان اربعین در تهران خبر داد و گفت: آمادگی نیروها و تجهیزات امدادی هلال احمر تا پایان روز جمعه ۹ مهر و برگشت زائران پیاده برقرار خواهد بود.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید