قرص جدید شرکت فایزر تا اکنون بر روی ۲ هزار و ۶۶۰ نفر آزمایش شده است. این افراد در خانواده هایی زندگی می کردند که یکی از اعضای این خانواده به کرونای علامت دار مبتلا شده بود.

فایزر در حال ساخت قرص پیشگیری از کرونا است

به گزارش سلام نو به نقل از دیلی میل، شرکت فایزر آزمایشات بالینی دیرهنگام یک داروی خوراکی را آغاز کرده است که می تواند از بروز بیماری کرونا در بین افرادی که در معرض قرار گرفته اند جلوگیری کند.

بر اساس گزارش این شرکت داروسازی، داروی خوراکی بیماری کووید در مطالعات آزمایشگاهی علیه ویروس کرونا بسیار موثر نشان داده است.

داروی در دست ساخت فایزر که PF-۰۷۳۲۱۳۳۲ نام دارد، متعلق به گروهی از داروها است که به عنوان مهار کننده های پروتئاز شناخته می شوند.

این قرص با مهار آنزیمی که ویروس کرونا از آن برای تولید کپی از خود در داخل سلول های انسانی استفاده می کند ، کار می کند.

در همین حال برخی دیگر از شرکت های مختلف در سراسر جهان در حال ساخت قرص های ضدویروسی هستند.

این شرکت گفت که مهار کننده های پروتئاز در درمان سایر عوامل بیماری زای ویروسی مانند HIV و ویروس هپاتیت C ، چه به تنهایی و چه در ترکیب با سایر داروهای ضد ویروسی ، موثر بوده اند.

قرص جدید شرکت فایزر تا اکنون بر روی ۲ هزار و ۶۶۰ نفر آزمایش شده است. این افراد در خانواده هایی زندگی می کردند که یکی از اعضای این خانواده به کرونای علامت دار مبتلا شده بود.

دانشمندان بار دیگر ارزیابی خواهند کرد که آیا این قرص تا ۱۴ روز پس از در معرض قرار گرفتن در جلوگیری از عفونت و علائم آن موثر است یا خیر.

این قرص نه تنها برای افراد در معرض خطر ابتلا موثر است که می تواند برای افراد بزرگسالی که تست کرونای آنها مثبت شده و علائمی هم دارند موثر باشد.

تا امروز فقط رمدسیویر داروی موثری است که مجوز و تاییدیه گرفته است.

اما در آمریکا علاوه بر رمدسیویر، دو داروی مبتنی بر آنتی بادی هم تایید شده است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید