روز گذشته پنجم مهرماه ۱۴۰۰، شب ادبیات و خاطره دفاع مقدس در مرکز همایش‌های بین‌المللی جزیره کیش برگزار شد.

شب ادبیات و خاطره دفاع مقدس در کیش برگزار شد

به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا، در سالروز پنجم مهرماه، شکست حصر آبادان، شب ادبیات و خاطره در چارچوب برنامه‌های فرهنگی و هنری «سپید-آبی، سپید صلح؛ آبی آرامش» به میزبانی معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش برگزار شد.

سعید پورعلی، معاون فرهنگی، اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش، سعید پورعلی در این مراسم با اشاره به اهمیت نقش خاطره در تاریخ اظهار داشت: خاطره قطعه‌ای از زمان است که نسبت به زمان‌های دیگر برجستگی خاصی دارد.

وی ادامه داد: هر خاطره‌ای جنبه فرهنگی ندارد و خاطراتی فرهنگی هستند که ذهن و ضمیر یک گروهی را در ابعاد قوی ملی و تمدنی تعریف کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش بیان کرد: خاطرات برای ماندگار شدن نیاز به تکنیک و هنر دارند تا وجهه فرهنگی بگیرند و کارکرد حداکثری داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از وجوه داد و ستد خاطره مربوط به عاشورا و دفاع مقدس می‌شود؛ خاطره هویت دارد و قوم بدون گذشته پایداری نخواهد داشت و به همین خاطر کشورهای تمدن‌ساز از هویت قوی‌تری برخوردار هستند.

پورعلی با بیان این که یکی از تبعات بی‌خاطره بودن آسیب‌پذیری ملت و انسان است، گفت: دفاع مقدس قطعه‌ای برجسته از هویت، خاطره و حیات ایران است.

در این آیین غلامرضا کافی، استاد دانشگاه و شاعر و پژوهشگر دفاع مقدس نیز به عنوان مهمان ویژه حضور داشت و از نقش ادبیات در انتقال فرهنگ جبهه گفت.

در رزومه کافی ریاست حوزه هنری فارس، مسوول بسیج هنرمندان همین استان و مسوولیت انجمن شعر جهاد دانشگاهی استان فارس دیده می‌شود.

محمد غابشی، رزمنده جنگ تحمیلی که برادر ۲شهید و فرزند شهید است به عنوان دیگر مهمان ویژه این شب از خاطره اسارتش و چگونگی رها شدن از چنگ بعثی‌ها و خنثی کردن عملیات آنها در ایام دفاع مقدس گفت.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید