پیکر مرحوم علامه حسن‌زاده آملی امروز سه‌شنبه توسط خانواده و جمعی از شاگردان آن عالم فرزانه در زادگاهش روستای " ایرا " از توابع بخش لاریجان آمل به خاک سپرده شد.

پیکر علامه حسن‌زاده‌آملی به خاک سپرده شد

به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، دقایقی پیش پیکر پاک علامه دهر و ذوالفنون آیت‌الله حسن‌زاده آملی پس از سه روز مراسم وداع، تشییع در میان دوستداران و شیفتگانش در زادگاه ابدی‌اش واقع در روستای ایرا لاریجان آمل آرام گرفت.

پیکر مرحوم علامه حسن‌زاده آملی امروز سه شنبه توسط خانواده و جمعی از شاگردان آن عالم فرزانه در زادگاهش روستای " ایرا " از توابع بخش لاریجان آمل به خاک سپرده شد.

آیین خاکسپاری پیکر علامه حسن زاده آملی، با حضور فرزندان و جمعی از اقوام نزدیک به خانواده آن مرحوم در منزلش برگزار شد.

علامه حسن زاده آملی پیش از فوتش وصیت کرده بود که پیکرش در زادگاهش روستای "ایرا" و در آرامگاهی که در یکی از اتاق‌های خانه اش برای همسرش درست کرده بود، به خاک سپرده شود.

به درخواست خانواده مرحوم علامه حسن زاده، پیکر آن عالم وارسته پس از تشییع باشکوه دیروز در شهرستان آمل توسط بالگرد به روستای "ایرا" منتقل و دوشنبه شب تا صبح سه شنبه در اختیار خانواده او قرار داشت.

شب گذشته نیز از سوی اهالی روستای ایرا مراسم شب وداع با پیکرمرحوم علامه حسن زاده آملی برگزار شد.

مراسم تشییع علامه ذوالفنون روز دوشنبه و مصادف با روز اربعین حسینی با حضور دهها هزار نفری مردم شهرستان آمل، استان مازندران و میهمانانی از سراسر کشور باشکوه به یادماندنی برگزار شد.

پیکر علامه حسن زاده، پس از برگزاری مراسم رسمی با حضور مسئولان ارشد کشوری و لشکری در میدان ۱۷ شهریور و سخنرانی برخی شخصیت های کشوری و استانی، با همراهی مثال زدنی مردم تا میدان قائم(عج) آمل تشییع شد.

وداع باشکوه مردم مازندران با آیت‌الله حسن‌زاده‌آملی/ پیکر علامه کنار همسرش در خاک ایرا آرام گرفت

حضور مردم و زنانی که برای وداع آخر با عالم ربانی علامه حسن زاده آملی از شهرهای مختلف کشور خودشان را به شهرستان آمل رسانده بودند و در مسیر تشییع تا میدان قائم( عج) جلوه های تماشایی از عشق وارادت خود را به خادم اهل بیت(ع) و سالک توحیدی به نمایش گذاشتند.

آیت الله حسن حسن‌زاده آملی ملقب به علامه حسن زاده فیلسوف متأله، فقیه، عارف، منجم و مدرس دروس حوزوی شنبه شب در زادگاهش شهر آمل در سن ۹۳سالگی و پس از یک دوره سخت بیماری به دلیل بیماری قلبی دعوت حق را لبیک گفت و به دیار باقی شتافت.

علامه حسن‌زاده آملی در اواخر سال۱۳۰۷ هجری خورشیدی در روستای "ایرا" بخش لاریجان از توابع شهرستان آمل متولد شد، او در ۶ سالگی خواندن و نوشتن را در مکتب‌خانه آموخت و در سال۱۳۲۳ دروس حوزوی را آغاز کرد.

این عالم وارسته در سال ۱۳۴۲ شمسی از تهران به قم رفت و به مدت ۱۷ سال در دروس علامه طباطبایی، برادر علامه و سید محمدحسن الهی حاضر شد.

این فیلسوف بزرگ ایرانی پس از سکونت در قم، ۱۴دوره شرح منظومه، چهار دوره اشارات، یک دوره اسفار اربعه و چهار دوره شرح فصوص قیصری را تدریس کرد.

شرح تمهید و مصباح الانس نیز از جمله تدریس‌های اوست. او همچنین حدود ۱۷سال دروس ریاضیات، هیات، وقت و قبله را درس داده که کتاب دروس «معرفة الوقت و القبلة» محصول آن درس‌هاست.

علامه حسن زاده آملی، کتاب‌هایی، چون نهج‌البلاغه، اسفار اربعه، کشف المراد، کلیله و دمنه و گلستان سعدی را تصحیح کرده و دیوان اشعاری نیز به چاپ رساند.

علامه حسن‌زاده شامگاه شنبه به دلیل عارضه در بیمارستان امام رضا ع آمل درگذشت و طبق وصیت‌نامه در منزلشان واقع در روستای ایرا لاریجان خاکسپاری شد.

این مراسم خاکسپاری و تدفین با حضور خانواده، نزدیکان و اهالی روستای ایرا و شیفتگان ایشان از سراسر کشور ‌انجام شد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید