بهترین راه پیشگیری از قارچ سیاه مراجعه به موقع بعد از بروز علائم است، برای اینکه اصلاً به قارج سیاه مبتلا نشویم باید سعی کنیم که کرونا نگیریم، اما اگر گرفتیم نباید بگذاریم که این بیماری پیشرفت کند.

کدام افرادی در معرض عفونت «قارچ سیاه» قرار دارند؟

به گزارش سلام نو به نقل از شفاآنلاین، مدیر گروه تخصصی گوش و حلق و بینی دانشکده پزشکی کرمانشاه گفت : موکورمایکوزیس یا قارچ سیاه در سالیان قبل به صورت موردی بوده و به بیماران کرونایی اختصاص ندارد .

فاضلی مدیر گروه تخصصی گوش و حلق و بینی دانشکده پزشکی کرمانشاه گفت : موکورمایکوزیس یا قارچ سیاه در سالیان قبل به صورت موردی بوده و به بیماران کرونایی اختصاص ندارد، اما با شیوع کرونا به دلیل داروهای خاصی که بیمار برای مهار سیستم ایمنی بدن مصرف می‌کند این قارچ که به طور طبیعی در محیط‌های مرطوب مثل جنگل و یا حتی کولرها وجود دارد زمینه رشد را بعد از درمان بیماران کرونایی پیدا می‌کند.

او گفت : این قارچ بخصوص در بیمارانی که زمینه دیابتی، کبدی، شیمی درمانی، کم خونی، کلیوی و افت سیستم دفاعی دارند و اقدامات وسیع پیشگیرانه‌ای برای آن‌ها انجام می‌شود بیشتر بروز می‌کند.

فاضلی افزود : قارچ سیاه از بینی و سینوس‌ها شروع می‌شود، هنگامی که بیمار از بیمارستان ترخیص می‌شود، هرگونه تورم در اطراف بینی، گونه‌ها، چشم، کام، لب و لثه ها، بی حسی، ترشحات خونابه‌ای سیاهرنگ از بینی هر کدام یک علامت هشداردهنده این بیماری است که بایستی سریعاً جدی گرفته شود.

او افزود : کسانی که بیمار کرونایی دارند بخصوص کسانی که بیمار کرونایی سالخورده، دیابتی و یا مصرف کننده داروهای مهارکننده سیستم ایمنی بدن مثل کورتون دارند حتما سریعاً به کلینیک گوش و حلق و بینی بیمارستان امام خمینی (ره) مراجعه کنند تا ما اقدامات تشخیصی پیشگیرانه و نهایتاً جراحی را انجام دهیم و از مرگ بیمار جلوگیری کنیم.

فالی ادامه داد : بهترین راه پیشگیری از قارچ سیاه مراجعه به موقع بعد از بروز علائم است، برای اینکه اصلاً به قارج سیاه مبتلا نشویم باید سعی کنیم که کرونا نگیریم، اما اگر گرفتیم نباید بگذاریم که این بیماری پیشرفت کند.

او افزود : بیمارانی که به آی سی یو می‌روند بایستی کنترل شوند، در صورت رسیدگی نکردن به این بیماران ما هم از درمان آن عاجز می‌شویم و اینجاست که می‌تواند جان بیمار را به خطر بیندازد .

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید