کشف یک ماهی عجیب با کله‌ای شبیه خوک و بدنی شبیه کوسه‌ به سوژه رسانه‌ها بدل شد.

کشف ماهی عجیب‌الخلقه با کله خوک و بدن کوسه! / عکس

به گزارش سلام نو، افسران نیروی دریایی ایتالیا اخیرا ماهی عجیب   کشف کرده‌اند که بدن یک کوسه و سری شبیه به خوک دارد. صید این ماهی عجیب‌الخلقه علاوه بر ملوانان، موجب حیرت کاربران اینترنت نیز شده است.

این ماهی در سواحل شهر پورتوفیراریو واقع در جزیره الب توسکانی ایتالیا مشاهده شده است. رسانه هندی NDTV گزارش داد ملوانانی که این ماهی عجیب را صید کرده بودند با دیدن ظاهر شگفت‌انگیز آن به وحشت افتادند. با این حال، همان بررسی‌های اول نشان داد که آنچه صید کرده‌اند یک ماهی جهش‌یافته نیست؛ بلکه آنچه ملوانان ایتالیایی از دریا گرفته‌اند نوعی ماهی موسوم به «کوسه خشن زاویه‌دار» است. به این ماهی «کوسه صورت‌خوکی» نیز گفته می‌شود.

عکس‌های این کوسه‌ماهی هفته گذشته در فیسبوک به اشتراک گذاشته شد و بلافاصله به یک هیاهوی اینترنتی دامن زد. برخی کاربران در نظرات گفته بودند از دیدن این ماهی عجیب شگفت‌زده شده‌اند. با این حال، برخی از کاربران با این فرض که کوسه مورد نظر احتمالا عمداً صید شده و از گونه‌های در معرض خطر است، به‌شدت از افسران نیروی دریایی انتقاد کردند.

ماهی‌ عجیب در ایتالیا

عکسی از کوسه خشن زاویه‌داری که اخیرا در جزیره الب صید شد کوسه خشن زاویه‌داری که اخیرا در جزیره الب صید شد

به گزارش تارنمای علمی Live Science به نقل از «فهرست سرخ گونه‌های در معرض خطر (IUCN)»، کوسه‌ها در دریای مدیترانه فراوان‌اند؛ ولی به دلیل باله‌های خاردار و بدن نسبتا بزرگ خود همواره در برابر صید ماهیگیران آسیب‌پذیرند. به همین دلیل، جمعیت این کوسه‌ماهی‌ها طی دهه‌های اخیر کاهش چشمگیری داشته است و به این جهت، در بین گونه‌های آسیب‌پذیر قرار گرفته‌اند. (هرچند گونه آسیب‌پذیر یک درجه از گونه‌ در معرض خطر وضعیت بهتری دارد.) کوسه‌های خشن به جز دریای مدیترانه در سراسر بخش‌های شرقی اقیانوس اطلس از نروژ تا آفریقای جنوبی نیز زندگی می‌کنند. به گزارش اتحادیه بین‌المللی حفاظت از طبیعت، این خوک‌ماهی‌ها در اعماق ۶۰ تا ۶۷۰ متری مشاهده شده‌اند و معمولا طول بدن آن‌ها به ۱ متر می‌رسد.

کوسه‌های خشن از گونه‌های در معرض خطر به‌حساب می‌آیند؛ اما یوری تیبرتو از آکواریوم محلی جزیره الب گفته است مشاهده این ماهی‌ها در منطقه غیر معمول نیست. تیبرتو به رسانه‌های محلی گفت: «در آب‌های مجمع‌الجزایر توسکان که تنوع زیستی بسیار غنی وجود دارد، یافتن این ماهی غیر معمول نیست و می‌توانم به‌راحتی اعلام کنم که اکثر اوقات گزارش‌هایی دریافت می‌کنم که به من می‌گویند خوک‌ماهی‌هایی در تورهای صید ماهی ماهیگیران محلی به دام افتاده‌اند.»

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید