وزیر امورخارجه سوریه دوشنبه شب بار دیگر گفت که نیروهای نظامی غیر قانونی خارجی از جمله نیروهای ترکیه‌ای و آمریکایی‌ باید از کشورش خارج شوند.

نیروهای نظامی غیر قانونی خارجی از کشور خارج شوند

به گزارش سلام نو، برنا به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نوشت:فیصل المقداد که در هفتاد و ششمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخنرانی می‌کرد، افزود ، هر گونه حضور خارجی در خاک سوریه بدون موافقت دولت سوریه، غیر قانونی است و نقض فاحش حقوق بین‌الملل به شمار می‌رود.

وزیر امور خارجه سوریه تصریح کرد: اشغال اراضی سوریه و سرقت منابع ملت ما باید فورا و بدون قید و شرط پایان یابد.

المقداد درباره حمایت‌های ترکیه از تروریستها گفت: نظام ترکیه همچنان به حمایت از تروریسم در ادلب ادامه می‌دهد و آن را به مخزن تروریستهای خارجی تبدیل کرده است.

وی ادامه داد: افزون بر جنایت جنگی که در اراضی اشغالی در سوریه مرتکب شده است.

المقداد تصریح کرد: هیچ تجاوز یا فشار خارجی مانع از آن نخواهد شد که از پاکسازی اراضی سوریه از لوث سوریه، گسترش حاکمیت و بازگردان ثبات به کشور منصرف شویم.

وزیر امورخارجه سوریه اضافه کرد: به کسانی که هنوز بر روی تروریسم حساب باز کرده‌اند و از آن بهره‌برداری می‌کنند، می‌گوییم که محاسباتشان اشتباه و نابودگر است؛ زیرا این تروریسم به این افراد باز خواهد گشت.

وی همچنین تحریمهای غرب و آمریکا علیه ملت سوریه را محکوم کرد.

در بخش دیگری از سخنان المقداد آمده است: برخی از کشورها را متهم به ساخت ویروس کرونا کردند و «بدتر از آن، تداوم تحریمهای اقتصادی ظالمانه علیه کشورها و ملتهایی است که همسو با این کشورها نیستند».

وزیر امور خارجه سوریه ادامه داد: ما از جمله کشورهایی بودیم که بیشترین آسیب را از جنایات تروریستی تحمل کرد که با حمایت نظامی، مالی و رسانه‌ای کشورهایی صورت گرفت؛ [کشورهایی] که در حمایت از تروریسم، معروف هستند.

با اشاره به استقبال این کشور از هر گونه طرح یا تلاش صادقانه برای کمک به حل بحران خود، درباره قانون اساسی هم گفت که این مسئله، یک مسئله داخلی سوریه است که مردم این کشور، آن را تعیین خواهند کرد.

المقداد با بیان اینکه درهای سوریه به روی بازگشت تمام آوارگان باز است، تأکید کرد، دولت دمشق بار دیگر تأکید دارد که به صورت کامل، جولان اشغالی را بازپس خواهد گرفت.

وزیر امور خارجه سوریه در پایان تأکید کرد: ملت ما نه تنها از خود و تمدن خود در مبارزه با تروریسم دفاع کرد، بلکه مدافع تمامی بشریت بوده است.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید