ما جلوی‌ ورود غیرقانونی کامیون‌های ایرانی را به قره‌باغ گرفته‌ایم؛ باید مالیات بدهند.

حمله تند رییس‌جمهور آذربایجان به ایران

به گزارش سلام نو به نقل از اعتماد آنلاین، الهام علی‌اف، رئیس جمهوری آذربایجان، مدعی‌شده کامیون‌های پیش از تصرف منطقه قره‌باغ از سوی آذربایجان در سال گذشته، کامیون‌های ایرانی در دوران تسلط ارمنستان، به‌طور غیرقانونی مرتبا به این منطقه وارد می‌شده‌اند.

این مقام ارشد آذربایجان افزوده: «ما نارضایتی‌مان را از ورودهای غیرقانونی اعلام کردیم اما ادامه پیدا کرد و در یک‌ماهه‌ی 11 آگوست تا 11 سپتامبر با زحدود 60 کامیون ایرانی ، بدون مجوز به قره باغ وارد شدند.

ما بنا کردیم به کنترل جاده‌هایی که از خاک آذربایجان می‌گذشت و کامیون‌هایی که ازسوی ایران فرستاده می‌شدند، تمام شدند. اگر آن‌ها می‌خواهند از خاک آذربایجان استفاده کنند، باید مالیات بدهند.

 علی‌اف درباره رزمایش سپاه در نزدیکی رود ارس و کنار مرز آذربایجان گفته: «بسیار تعجب‌ دارد. هر کشوری می‌تواند در خاکش مانور بدهد. این حق آن‌ها است. اما چرا حالا و چرا در مرز ما؟

چرا این رزمایش‌ها وقتی ارمنستان در جبرائیل، فضولی و زنگیلان بود، انجام نمی‌شد؟ چرا این کار پس از این که ما این مناطق را پس از 30 سال آزاد کردیم، انجام می‌شود؟»

 اخیرا پلیس و گروه‌هایی‌از مردم آذربایجان در جاده‌های این کشور جلوی کامیون‌های ترانزیت ایرانی را می‌گیرند و در این بین، دو راننده کامیون ایرانی در آن کشور بازداشت شدند.

 سفیر ایران در آذربایجان گفته نهادهای مسوول درباره ورود غیرقانونی به خاک آذربایجان هشدار داده‌اند.

کد خبرنگار: ۱۵
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید