همه ما به این مسئله واقف هستیم که حادثه هیچ‌گاه خبر نمی‌کند بنابراین رانندگان آگاه با توجه به آمار تصادفات  همواره به‌دنبال روشی هستند تا علاوه‌بر دریافت بهترین خدمات بیمه در شرایط مختلف، کمترین میزان هزینه را نیز داشته باشد.

استعلام، خرید و تمدید آنلاین بیمه شخص ثالث و بدنه  در ۳ دقیقه

بیمه شخص ثالث یکی از مهم ترین بیمه های مربوط به خودروها می باشد که در ایران برای تمامی خودروها اجباری بوده و در هنگام تصادفات رانندگی که عواقب جبران ناپذیری دارد به کار می آید.

با توجه به اهمیت بالای این نوع بیمه، شرکت‌های بیمه‌گر مختلفی به ‌ارائه آن می‌پردازند. اما به ‌عنوان یک مالک خودرو، انتخاب میان شرکت‌های مختلف دشوار خواهد بود. همه شرکت‌های بیمه‌گر تقریباً خدمات یکسانی را برای بیمه شخص ثالث ارائه می‌دهند؛ اما گاهی تخفیفات اعمال شده و شرایط گوناگون باعث می‌شود تا شرایط برای رقابت بین شرکت‌های بیمه‌گر فراهم شود. به نظر شما در چنین شرایطی بهترین راهکار برای فرد بیمه‌گزار چه خواهد بود؟ آیا می شود بیمه شخص ثالث را بدون مراجعه به دفاتر بیمه و به صورت آنلاین تمدید کرد؟

بیمه شخص ثالث خودرو چیست؟

بیمه شخص ثالث، بیمه ای اجباری برای تمام دارندگان وسایل نقلیه زمینی در برابر خسارات جانی و مالی وارد شده به اشخاص ثالث است.در بیمه شخص ثالث، مالک وسیله نقلیه شخص اول به شمار می آید(که در اکثر بیمه‌نامه ها تحت عنوان بیمه‌گزار شناخته می شود)، شخص ثانی شرکت بیمه است که متعهد به جبران هزینه ها طبق قرارداد است (که در بیمه نامه با عنوان بیمه‌گر درج می شود) و در نهایت شخص ثالث فرد زیان دیده در حوادث رانندگی است (که منظور غیر از راننده مقصر است). تمامی اشخاصی که در یک حادثه تصادف، زیان مالی و جانی می بینند، تحت پوشش بیمه شخص ثالث قرار گرفته و این بیمه هزینه های مربوط به درمان، فوت و خسارات وارد شده به اموال را جبران می کند. در این گونه اتفاقات، راننده مقصر هم می تواند از مزایای بیمه حوادث راننده که شاخه ای جدید از بیمه شخص ثالث به شمار می آید استفاده کند.

انواع پوشش‌های بیمه شخص ثالث خودرو

همان‌طور که اشاره کردیم، بیمه شخص ثالث خودرو، دو نوع خسارت مالی و خسارت جانی را پوشش می‌دهد. خسارت جانی می‌تواند شامل فوت، نقص عضو و کلیه هزینه‌های پزشکی باشد که از حادثه رانندگی ناشی شده و در این میان با توجه به نوع قرارداد بیمه‌گزار با شرکت بیمه‌گر میزان پوشش بیمه شخص ثالث خودرو تعیین می‌گردد.در حالی که خسارت مالی در بیمه شخص ثالث تنها شامل خساراتی می‌شود که به خودروی شخص ثالث در یک حادثه رانندگی وارد شده است. بنابراین اگر شخص اول که مقصر در یک حادثه رانندگی بوده مایل به دریافت خسارت مالی است باید برای بیمه بدنه خودرو اقدام کند.

بیمه بدنه خودروها، برای تضمین خسارت‌های احتمالی حوادث امری لازم و ضروری است. یکی از انواع بیمه‌هایی که برای رانندگان و وسایل نقلیه بسیار مفید واقع می‌شود؛ بیمه بدنه اتومبیل است. بیمه گزار با پرداخت مبلغ مشخص حق ‌بیمه به شرکت بیمه‌گر و خرید بیمه بدنه ، وسیله‌نقلیه خود را در برابر خطرات و حوادث احتمالی خودرو بیمه می‌کند. شرکت بیمه‌گر، طبق این بیمه ماشین، درصورت بروزحادثه، خسارت وارده را براساس شرایط بیمه‌نامه پرداخت نماید.
کارشناسان بیمه ، خرید بیمه بدنه خودرو  را به همه دارندگان اتومبیل مخصوصا دارندگان خودروهای نامتعارف توصیه می‌کنند.

بیمه بدنه ماشین برای جبران خسارات بدنه خودروی مقصر

به‌ عنوان یک بیمه‌گزار، برای خرید مناسب‌ترین نوع بیمه شخص ثالث، علاوه‌بر آشنایی با مواردی که این نوع بیمه پوشش می‌دهد، باید با نحوه محاسبه نرخ بیمه شخص ثالث نیز آشنا شوید. این‌که چه عوامل و مولفه‌هایی در نرخ بیمه تاثیرگذار خواهند بود.

نحوه محاسبه نرخ بیمه شخص ثالث خودرو

با توجه به اینکه در موضوع بیمه شخص ثالث خودرو، میزان پوشش مالی و جانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، بنابراین مهم‌ترین مبنا برای محاسبه حق بیمه شخص ثالث، دیه یک انسان کامل در ماه حرام در سال جاری است.

دیه یک انسان کامل در ماه حرام در سال ۱۴۰۰، ۶۴۰ میلیون تومان و در ماه غیرحرام ۴۸۰ میلیون تومان تعیین شده است. حداقل پوشش مالی بیمه شخص ثالث خودرو در سال ۱۴۰۰ که توسط بیمه مرکزی تعیین شده، یک چهلم دیه انسان کامل یعنی ۱۶ میلیون تومان است. البته این مبلغ به‌ عنوان حداقل میزان پوشش‌مالی در نظر گرفته شده و بیمه‌گزار بنا به صلاحدید می‌توانند این میزان پوشش مالی را تا حداکثر ۳۲۰ میلیون تومان افزایش دهد.

عامل مهم دیگر در تعیین میزان پوشش بیمه شخص ثالث خودرو، نوع کاربری آن است. کاربری خودرو در اصل نشان‌دهنده میزان احتمال ریسک بروز حادثه در حین رانندگی است. بنابراین بیمه‌گزاران این نوع خودروها بایستی حق بیمه شخص ثالث بیشتری پرداخت کنند.

دیرکرد در تمدید بیمه شخص ثالث جریمه دیرکرد و افزایش قیمت بیمه شخص ثالث را در پی دارد. تمدید به موقع بیمه شخص ثالث بسیار حائز اهمیت است و حتی یک روز هم نباید اجازه دهید که تاریخ انقضای بیمه نامه شما رد شود چراکه این کار تخلف است و شامل جریمه دیرکرد نیز می‌ شود و در صورت استفاده از خودرو بدون بیمه شخص ثالث، پلیس خودرو را توقیف می‌کند و جریمه نیز برای خودرو صادر می شود و بهتر است یک هفته پیش از سر رسیدن اتمام تاریخ بیمه شخص ثالث، اقدام به تمدید آن نمایید.

محاسبه نرخ بیمه شخص ثالث ماشین

عامل تاثیرگذار بر بیمه شخص ثالث، تخفیف عدم خسارت بیمه است یعنی به تعداد سالی که بیمه‌گزار از بیمه‌گر خسارت دریافت نکرده باشد، در هنگام تمدید بیمه‌نامه می تواند از شرکت بیمه‌گر تخفیف بگیرد و مبلغ تخفیف از حق بیمه شخص ثالث او کسر خواهد شد. با افزایش تعداد سال‌های عدم خسارت، درصد تخفیف بیمه شخص ثالث نیز افزایش می‌یابد. در قانون جدید تخفیف بیمه شخص ثالث، تعداد سال‌های تخفیف عدم خسارت از ۸ به ۱۵ سال تغییر یافته است.

برای استعلام قیمت، تمدید و خرید آنلاین  بیمه شخص ثالث ماشین به لینک زیر مراجعه نمایید:

 https://bimeh.com/thirdparty

اما نگرانی اصلی بیمه‌گزار این خواهد بود که چگونه بتواند اطلاعات کافی برای انتخاب یک شرکت بیمه‌گر مناسب را کسب کند. در شرایط کنونی کرونا که امکان مراجعه حضوری به شرکت‌های مختلف بیمه‌گر وجود ندارد، بهترین راهکار چه خواهد بود؟

استعلام، تمدید و  خرید آنلاین بیمه شخص ثالث از بیمه دات کام

یکی از دغدغه‌های بزرگ بیمه‌گذاران یا صاحبان خودرو، انجام یک مقایسه کامل میان خدمات ارائه شده توسط شرکت‌های بیمه‌گر، استعلام قیمت غیرحضوری و دریافت بیمه شخص ثالث در کوتاه‌ترین زمان ممکن است. شرکت بیمه دات کام، سامانه استعلام، مقایسه و خرید انواع بیمه نظیر بیمه درمان، بیمه آتش‌سوزی، بیمه‌های خودرو نظیر بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه ماشین از جمله مجموعه‌هایی است که با شرکت‌های معتبر بیمه‌گر در سراسر ایران همکاری می‌کند.

استعلام و خرید آنلاین  بیمه خودرو از بیمه دات کام

 شما به‌راحتی می‌توانید به‌صورت آنلاین برای استعلام، محاسبه، خرید و تمدید بیمه شخص ثالث خودروی خود اقدام کنید. با استفاده از خدمات https://bimeh.com/ ، بیمه شخص ثالث و بدنه خودروی شما در کوتاه‌ترین زمان ممکن صادر شده و در نهایت به‌صورت کاملاً رایگان به هرکجای کشور که مایل باشید ارسال خواهد شد. چنین مزیت رقابتی‌ای باعث شده تا بیمه دات کام در سطح مجموعه‌های برتر ارائه‌کننده انواع بیمه قرار گیرد. از طرفی برای استعلام قیمت بیمه بدنه و  بیمه شخص ثالث خودروی خود تنها کافی‌ست نوع کاربری خودرو، نوع خودرو، برند و مدل آن و همچنین سال ساخت خودرو را وارد کنید تا بهترین خدمات بیمه‌ای متناسب با نوع خودروی شما پیشنهاد شود..

درگاه‌های ارتباطی برای کسب اطلاعات بیشتر:

نشانی :تهران، سعادت آباد، میدان تهرانی مقدم (کاج)، خیابان سرو شرقی، جنب بیمارستان پارسیان،‌ پلاک ۱۷ طبقه ۶، واحد ۶
کد پستی: ۱۹۹۸۶۵۳۷۴۰

شماره های تماس: ۰۲۱-۴۳۷۲

پست الکترونیکی: info@bimeh.com

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید