ایلام ایرنا - فرماندار مهران گفت: ۴۲ هزار نفر مسافر اتباع ایرانی و خارجی از ۲۵ محرم تا امروز از مرز بین المللی ‌مهران تردد کرده اند.

تردد ۴۲ هزار زائر از مرز مهران از ۲۵ محرم تا ۲۰ صفر

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، مجید کاکی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این‌مدت(۲۵‌محرم تاکنون) ۲۹ هزار نفر اتباع ایرانی تاکنون موفق به خروج از مرز مهران شده اند و چهار هزار نفر نیز از این گذرگاه زمینی وارد کشور شده اند.

وی افزود: همچنین در این مدت ۶ هزار و ۸۰۰ تبعه عراقی از مرز مهران خارج و یک هزار و ۸۰۰ نفر هم به کشور داخل شده اند.

فرماندار مهران یادآور شد: این افراد کسانی بوده اند که علاوه بر روادید، موافقتنامه رسمی از طرف عراق و برگه تزریق واکسن داشته اند.

کاکی اضافه کرد: با وجود رایزنی های متعدد و مکرر با دولت عراق مبنی بر خروج زائران حاضر در مرز اما دولت عراق با ورود این زائران به خاک کشورش به علت ویروس کرونا موافقت نکرد.

وی در مورد موج بازگشت زائران هم توضیح داد: طبق صحبت های انجام گرفته با مقامات عراقی موج بازگشت زائران ایرانی به کشور از ظهر امروز اتفاق خواهد افتاد و مرز مهران آمادگی لازم برای پذیرش زائران را دارد.

بنا به درخواست دولت مرکزی عراق تعداد ۶۰ هزار زائر از طریق مرزهای هوایی مجاز به ورود به عراق بودند و بازگشت آنها نیز از طریق مرز بین المللی مهران خواهد بود.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید