بیشترین افزایش قیمت در مرداد ماه امسال نسبت به ماه مشابه سال قبل، مربوط به شکر است که ۶۳.۴ درصد افزایش یافته است.

گرانی برنج به ۴۳ درصد رسید / کدام کالاهای اساسی دوباره گران شدند؟

به گزارش سلام نو به نقل از همشهری آنلاین، جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) نشان می‌دهد که قیمت انواع برنج داخلی در مرداد ماه امسال نیز نسبت به تیر ماه ۱۴۰۰ بیش از ۴.۵ درصد افزایش قیمت داشته است. همچنین قیمت برنج ایرانی نسبت به مرداد ماه سال گذشته نیز بیش از ۴۳ درصد افزایش یافته است.

قیمت هر کیلوگرم برنج طارم اعلا و هاشمی درجه یک از حدود ۲۶ هزار و ۶۸۷ تومان در مرداد ماه سال ۹۹ به ۳۸ هزار و ۴۲۴ تومان در مرداد ماه امسال رسیده است که ۴۴ درصد افزایش قیمت نشان می دهد. همچنین قیمت این نوع برنج نسبت به ماه قبل از خود (تیر ۱۴۰۰) ۴.۵ درصد گران تر شده است.

همچنین قیمت هر کیلوگرم برنج داخلی هاشمی درجه یک نیز نسبت به مرداد ماه سال گذشته ۴۳ درصد افزایش قیمت داشته است. قیمت هر کیلوگرم این نوع برنج از ۲۶ هزار و ۱۹۰ تومان در مرداد ماه سال ۹۹ به ۳۷ هزار و ۴۴۹ تومان در مرداد ماه امسال رسیده است. قیمت این نوع برنج نسبت به تیر ماه ۱۴۰۰ نیز ۴.۹ درصد افزایش یافته است.

بیشترین افزایش قیمت ماهانه نیز متعلق به برنج های ایرانی است.

اما در میان اقلام مورد بررسی از سوی وزارت صمت، بیشترین افزایش قیمت در مرداد ماه امسال نسبت به ماه مشابه سال قبل، مربوط به شکر است که ۶۳.۴ درصد افزایش یافته است.

در جدول زیر می توانید افزایش قیمت خوراکی ها را مشاهده کنید.

جدول | کدام کالاها طی یک ماه گذشته گران شدند؟ | برنج همچنان می تازد

کد خبرنگار: ۱۴
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید