با رفتن دولت روحانی و خداحافظی مسعود سلطانی‌فر از وزارت ورزش هوداران استقلال امیدوار شدند تا بالاخره «وزیر پرسپولیسی» جای خود را به کسی بدهد که کمی هم به استقلال بها دهد و به جای چهره‌های بی‌ربط چند چهره مناسب را برای هئیت مدیره این تیم پیشنهاد بدهد. اتفاقی که ظاهرا با انتخاب مصطفی آجرلو قرار است رخ بدهد.

۹ سال بعد از آخرین قهرمانی استقلال؛ فرهاد باز هم آبی‌ها را قهرمان می‌کند؟

سلام نو سرویس ورزشی: از آخرین قهرمانی استقلال در لیگ برتر فوتبال ایران حالا بیش از ۹ سال می‌گذرد. در آخرین قهرمانی این تیم فرهاد مجیدی در کنار چهره‌هایی مثل جواد نکونام داخل زمین حضور داشتند و جام را برای آبی‌ها بالای سر بردند. حالا از آن تیم بسیاری، از جمله مجیدی و نکونام کفش‌ها را آویزان کردند و به عنوان مربی به کار خود ادامه می‌دهند.

در تمام این ۹ سال استقلال حال و روز خوبی نداشت و حتی آخرین قهرمانی خود جام حذفی را بیش از سه سال پیش در فصل ۱۳۹۶−۹۷ جشن گرفت. در طرف مقابل اما رقیب آبی‌ها، یعنی پرسپولیس، از فصل ۱۳۹۵- ۱۳۹۶ پنج قهرمانی پی‌درپی را در لیگ برتر تجربه کرد و یک قهرمانی جام حذفی هم در فصل ۱۳۹۷−۹۸ به دست آورد.

آخرین قهرمانی استقلال یک قهرمانی عجیب با امیر قلعه‌نویی بود. آن سال استقلال در اهواز میهمان فولادی بود که حسین فرکی هدایتش را برعهده داشت و شاگردان امیر قلعه نویی در صورت کسب پیروزی، با افزایش فاصله خود با سپاهان رده دومی، در فاصله یک هفته تا پایان لیگ دوازدهم قهرمانی اش را قطعی می‌کرد.

آن روز فرهاد مجیدی و جواد نکونام بودند که استقلال را قهرمان کردند. در آن دیدار فرهاد مجیدی با هوشمندی توانست تیمش را از زیر فشار خارج کند. او در حوالی دقیقه ۲۰ وارد محوطه جریمه حریف شد و با زرنگی یک خطای پنالتی از حریف گرفت، کاری که در آن استاد بود. نکونام پشت توپ ایستاد و پنالتی را گل کرد تا استقلال با همان یک گل قهرمان شود.

حالا با رفتن دولت روحانی و خداحافظی مسعود سلطانی‌فر از وزارت ورزش هوداران استقلال امیدوار شدند تا بالاخره «وزیر پرسپولیسی» جای خود را به کسی بدهد که کمی هم به استقلال بها دهد و به جای چهره‌های بی‌ربط چند چهره مناسب را برای هئیت مدیره این تیم پیشنهاد بدهد. اتفاقی که ظاهرا با انتخاب مصطفی آجرلو قرار است رخ بدهد.

مصطفی آجرلو یک مدیر بی‌عیب و نقص نیست. او در پاس سابقه‌ای درخشان داشت و در استیل آذین سقوط به دست یک را تجربه کرد، با این همه به طور کلی می‌توان آجرلو را به عنوان یک مدیرِ فوتبال بلد و کارآمد ارزیابی کرد که بی‌هیچ مناقشه‌ای از تمام مدیران چند سال اخیر استقلال معتبرتر و کارآمدتر است.

آجرلو در اولین اقدام مهم خود برای استقلال یک قرارداد سه ساله با فرهاد مجیدی بست تا تمام حرف و حدیث‌های فنی تمام شود و فرهاد روی کارش متمرکز بماند. فرهاد مجیدی عصر روز شنبه جلسه ای طولانی را با مصطفی آجورلو درباره مسائل مختلف برگزار کرد و در این جلسه مقرر شد که سرمربی آبی ها قراردادش را تمدید کند. مجیدی تا ۱۴۰۱ با استقلال قرارداد داشت و حالا دو فصل دیگر به این قرارداد اضافه خواهد شد.

۹ سال بعد از آخرین قهرمانی استقلال؛ فرهاد باز هم آبی‌ها را قهرمان می‌کند؟

آن طور که در اطلاعیه باشگاه استقلال آمده فرهاد مجیدی عصر روز شنبه جلسه ای طولانی را با مصطفی آجورلو درباره مسائل مختلف برگزار کرد و در این جلسه مقرر شد که سرمربی آبی ها قراردادش را تمدید کند. مجیدی تا ۱۴۰۱ با استقلال قرارداد داشت و حالا دو فصل دیگر به این قرارداد اضافه خواهد شد. این اتفاق در حالی افتاد که به خاطر اختلاف کادر مدیریتی قبلی با مجیدی بسیاری گمان می‌کردند او طی چند روز آینده از استقلال اخراج شود.

حالا باید دید ترکیب آجرلو و مجیدی می‌تواند روزهای خوب را به استقلال باز گرداند و فرصت دور افتخار قهرمانی زدن را بار دیگر در اختیار آن‌ها قرار دهد؟ آیا رفتن سلطانی‌فر تا این اندازه موثر خواهد بود؟ و  یک سوال کمی متفاوت؛ آیا ثبات وضعیت استقلال به معنای بی‌ثباتی در پرسپولیس خواهد بود؟

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید