بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران تا فردا (۵ مهرماه) کاهش نسبی دما به‌طور میانگین ۴ تا ۷ درجه سانتیگراد در سطح استان پیش‌بینی می‌شود.

خبر مهم سازمان هواشناسی برای تهرانی‌ها

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، وضعیت جوی استان تهران طی چهار روز آینده صاف تا قسمتی ابری گاهی همراه با وزش باد متوسط پیش‌بینی می‌شود. تا امشب در بعضی ساعات وزش باد نسبتا شدید تا شدید در نیمه جنوبی و غرب استان با احتمال خیزش موقت گرد و خاک و در ارتفاعات به‌ویژه ارتفاعات شرقی افزایش ابر مورد انتظار است.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران تا فردا (۵ مهرماه) کاهش نسبی دما به‌طور میانگین ۴ تا ۷ درجه سانتیگراد در سطح استان پیش‌بینی می‌شود.براساس پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، در صبحگاه امروز (۴ مهرماه) کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل قبول قرار خواهد گرفت که ناشی از وزش باد مؤثر و پراکندگی آلاینده‌ها طی ساعات گذشته است.

افزایش تندی باد در طول روز شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها را فراهم خواهد کرد، هرچند با وزش باد نسبتاً شدید احتمال گسیل گردوخاک از مناطق مستعد و به تبع آن کاهش کیفیت هوا وجود خواهد داشت.کاهش تندی باد تا اواخر وقت یکشنبه همراه با ترافیک شامگاهی سبب افزایش غلظت ذرات معلق و تجمع آلاینده‌ها خواهد شد و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد دور از انتظار نخواهد بود.

با تداوم این شرایط جوی تا صبح روز دوشنبه (۵ مهرماه) پراکندگی آلاینده‌ها محدود خواهد شد، اگر چه انتظار می‌رود با توجه به کاهش تردد خودروها در روز تعطیل وضعیت قابل قبول کیفیت هوا در بیشتر مناطق برقرار شود. کاهش تدریجی تندی باد در طول روز از پراکندگی آلاینده‌ها جلوگیری خواهد کرد.

با تداوم این شرایط جوی تا اواخر وقت دوشنبه همراه با ترافیک شامگاهی، افزایش غلظت ذرات معلق و کاهش کیفیت هوا در بیشتر مناطق پرتردد پیش‌بینی می‌شود. آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون با میانگین ۷۶ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون با میانگین ۷۰ و کیفیت هوا در محدوده قابل قبول است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید