غلامرضا ظریفیان، چهره سیاسی اصلاح‌طلب گفت: یک جریان فکری نمی‌تواند هم با انسداد شخصیتی و هم اندیشه روبه‌رو شود زیرا در این صورت، زنده و موثر بودن خود را از دست می‌دهد. 

هر جریان فکری نیازمند یک رهبر شایسته است / اصلاح‌طلبان متوجه شده‌اند که باید در استراتژی‌های خود دست به بازبینی بزنند

به گزارش سلام نو، غلامرضا ظریفیان، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با برنا درباره وضعیت پیش‌روی اصلاح‌طلبان اظهار کرد: اصلاح‌طلبی مانند هر جریان دیگری، تبار و تجربه زیسته‌ای دارد که نباید مورد غفلت قرار بگیرد. کسانی هستند که در بستر تاریخی و فضای اصلاح‌طلبی زیسته و تلاش‌هایی کرده‌اند که نظرات و دیدگاه‌های آنها می‌تواند پشتوانه مناسبی برای تداوم راه باشد.

او افزود: طبیعی است که در امور مختلفی که درون جریان اصلاح‌طلبی وجود دارد، نگاه نقادانه‌ای نیز به روندهای گذشته شکل گرفته و همچنین آمادگی اساتید جهت پذیرش دیدگاه‌های نو، بازیگران نو، تحولاتی که متناظر با زمینه‌ها و زمانه فراروی یک جامعه قرار می‌گیرد نیز به چشم می‌خورد.

ظریفیان تاکید کرد: یکی از مزیت‌های جریان اصلاح‌طلبی توجه به تحولات و دگرگونی‌هایی است که در زمینه‌های گوناگون شکل می‌گیرد و همچنین تغییراتی که در زمانه رخ می‌دهد.

او افزود: طبیعی است اگر مفهوم پدرسالاری این باشد که اقلیتی هستند که همواره نقش تعیین‌ کننده و نهایی را برای جریان اصلاح‌طلبی دارند بنابراین دیدگاه نادرستی شکل می‌گیرد، همچنین هیچ جریان فکری نمی‌تواند بدون پشتوانه‌های خود به مسیر ادامه دهد و در عین حال نیازمند یک رهبر شایسته نیز است.

ظریفیان خاطرنشان کرد: دورنمایه‌های ذاتی یک جریان فکری نمی‌تواند درون خود تنها انسداد ایجاد کند و به طور طبیعی باید به عرصه بازیگران و هم عرصه تحولات اندیشه‌ای این امر بیندیشد. یک جریان فکری نمی‌تواند هم با انسداد شخصیتی و هم اندیشه روبه‌رو شود زیرا در این صورت، زنده و موثر بودن خود را از دست می‌دهد. 

او در پایان گفت: به نظر من، جریان اصلاح‌طلبی از مدت‌ها پیش متوجه شده با تغییرات نسلی، تحولات فکری و دگرگونی در نیازهای جامعه باید در استراتژی‌های خود دست به بازبینی بزند. همچنین ضروری است با احترام و توجه جدی به تبار گذشته و حفظ سرمایه‌های گذشته خود رویکرد جدیدی را که متناسب با تحولات نسلی است، وارد عرصه کند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید