جالب است بدانید که Atlanterhavsvegen به عنوان زیباترین مسیر رانندگی جهان معرفی شده است و بزرگترین ویژگی آن هم آشتی پل با طبیعت است.

جاده عجیب و مرگبار که زیباترین مسیر رانندگی جهان است! / عکس

به گزارش سلام نو؛ جاده اقیانوس اطلس جاده یاست که می توانید طوفان های زمستان و تاثیرات آن و روزهای گرم و درخشان آفتابی را ببینید و البته که رانندگی در این جاده یکی از هیجان انگیزترین رانندگی های زندگیتان خواهد بود، جاده ای باریک و زیبا که از وسط اقیانوس پهناور  می گذرد.

این جاده به زیبایی تمام از جزیره ای به جزیره ی دیگر با هفت پل زیبایش پیچ خورده است و مناظره ها و چشم اندازهایی که در اطراف آن وجود دارد باعث شده تا تجربه ی رانندگی در این جاده، به منحصر به فردترین تجربه های دنیا تبدیل شود. سفر جاده ای که شما را از زمین های بارور و حاصلخیر به سمت جاده ی ساحلی بی نهایت زیبایی می برد. اگر شانس سفر به نروژ را داشتید حتما زمان بگذارید و از این جاده در هنگام طلوع خورشید دیدن کنید، منظره ای تماشایی که هیچ وقت فراموش نخواهید کرد.

جالب است بدانید که Atlanterhavsvegen به عنوان زیباترین مسیر رانندگی جهان معرفی شده است و بزرگترین ویژگی آن هم آشتی پل با طبیعت است. این پل که شمال و جنوب نروژ را به هم وصل می کند به همراه زمین های اطراف آن به یک منطقه ی توریستی تبدیل شده است و صنعت ماهیگیری درآن به شدت رونق پیدا کرده است.

طول این مسیر حدود ۸ هزار و ۲۷۴ متر و عرض آن حدود ۶.۵ متر است. در کنار این منطقه امکانات تفریحی زیادی مثل سالن های غذاخوری، سایت های غواصی و سایت های ماهیگیری هم قرار داده شده است.

شاید تا حالا در لبه  یک پرتگاه رانندگی نکرده باشید و حس آن را ندانید رانندگی در جاده اقیانوس اطلس یعنی رانندگی بر لبه ی تیغ و هیجانی که در این کار وجود دارد در کمتر فعالیتی از دنیا می توان پیدا کرد و افرادی که عاشق ماشین سواری و موتور سواری اند آرزو دارند تا برای یک بار هم که شده بتوانند از آن دیدن کنند.

02

در مورد تاریخچه ی جاده اقیانوس اطلس باید گفت که در ابتدا قصد داشتند تا جزیره ها را ریل کشی کنند و با خط راه آهن به هم وصل کنند اما بعدا این پروژه کنسل شد تا اینکه در دهه ی ۷۰ میلادی ساخت این جاده شروع شد و در سال ۱۹۸۹ هم افتتاح شد. جالب است بدانید که این جاده تا حالا بیشتر از ۱۱ طوفان سهمگین را پشت سر گذاشته است اما کوچکترین آسیبی ندیده است. در مورد آب و هوای این منطقه هم باید گفت که اصلا قابل پیش بینی نیست و ممکن است در حالی که صبح را با آفتاب طلایی رنگ شروع کرده اید، در غروب تماشاگر برف باشید.

03

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید