رییس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور گفت: سال ۹۹ سهم هر ایرانی برای مصرف گوشت ماهی ۱۳ کیلوگرم بوده است.

هر ایرانی سالانه چند کیلو ماهی مصرف می کند؟

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، محمود بهمنی روز شنبه در جریان افتتاح پروژه شیلاتی در بندر انزلی اظهار داشت: بر اساس هدف گزاری در سال جاری میزان مصرف پروتئین ماهی در سبد هر ایرانی باید به ۱۴ کیلوگرم افزایش یابد.

وی گفت: کمیسیون کشاورزی مجلس می بایست به موضوعات مرتبط با شیلات و آبریان توجه ویژه ای داشته باشد زیرا در صورت تحقق تولید یکی و نیم میلیون تنی در سال ۱۴۰۰ می توانیم علاوه بر امنیت غذایی، سهم بسزایی در اشتغال و رونق اقتصاد شیلاتی کشور ایفاء کنیمپ.

رییس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور با بیان اینکه مرکز ملی فرآوری آبزیان را به علت پژوهشکده هایی که در جنوب و سایر مناطق دریای خزر دارد می تواند به عنوان قطب مطالعات فرآوری آبزیان کشور تلقی شود، افزود: بتوان از فرصت شکوفایی اقتصاد شیلاتی کشور به ویژه در سال هایی که با تحریم های ظالمانه روبرو هستیم بهره برد.

بهمنی در ادامه میزان تولید آبزیان شامل صید و آبزی پروری در سال ۹۸ را بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن دانست و افزود: از این مقدار ۷۰۰ هزار تن مربوط به صید و ۵۰۰ هزار تن مربوط به آبزی پروری است.

وی اضافه کرد : در سند امنیت غذایی که با دستور مجلس شورای اسلامی در حال نهایی شدن است، میزان تولید آبزیان در سال جاری یک و نیم میلیون تن در نظر گرفته شده که سهم صید و صیادی به خاطر شرایط خاص آن افزایش نیافته است اما در بخش آبزی پروری بیش از ۲۰۰ هزار تن افزایش داشتیم .

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید