ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه امریکا گفت: ما به نوبه خود آماده بازگشت به وین و به نتیجه رساندن مذاکراتمان هستیم؛ مذاکراتی که باید به سرعت پیش از بسته شدن پنجره فرصت بازگشت به برجام، انجام شود.

واشنگتن آماده بازگشت به وین و به نتیجه رساندن مذاکرات است

به گزارش سلام نو، ایرنا به نقل از تارنمای وزارت خارجه آمریکا نوشت: «ند پرایس» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز گذشته خاطر نشان کرد: ما هم البته اظهارات امیر عبداللهیان وزیر خارجه ایران که گفته است ایران به میز مذاکرات باز می‌گردد را شنیده‌ایم. لازم است از آنها پرسیده شود که منظور از عبارت «زود» یا «خیلی زود» چیست.

ند پرایس در ادامه خاطر نشان کرد: ما به نوبه خود آماده بازگشت به وین و به نتیجه رساندن مذاکراتمان هستیم؛ مذاکراتی که باید به سرعت پیش از بسته شدن پنجره فرصت بازگشت به برجام، انجام شود.

وی افزود: ما بسیار آشکار اعلام کرده ایم که آماده انجام این کار هستیم. به ویژه اینکه همه اعضای گروه ۱+۵ این هفته و هفته‌های اخیر بر لزوم از سرگیری هر چه سریعتر مذاکرات توافق داشته‌اند و این مهم است که این مذاکرات از جایی که در ماه ژوئن (خرداد ماه) متوقف شد، از سرگرفته شود.

این اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در حالی مطرح شده است که حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران اخیرا در دیدار با جوسپ بورل مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نیویورک تاکید کرد: ما با جدیت در حال بررسی سوابق مذاکراتی هستیم و دولت جدید مذاکرات را از سر خواهد گرفت.

وزیر امور خارجه کشورمان پیش از این در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا، با تاکید بر اینکه تهران در حال بررسی رویکردها و مطالعه پرونده برجام است، اظهار کرد: انشاءالله در اولین فرصت به میز مذاکرات بازخواهیم گشت اما میز مذاکره ای که نتیجه بخش و ثمربخش باشد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید