محمود صادقی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: تغییر در بدنه کارشناسی موجب می‌شود انتقال تجارب انجام نشده و مدیران جدید از صفر شروع کنند و به اصطلاح بخواهند چرخ را از نو اختراع کنند که این مسئله زیان‌بار است.

نباید در بدنه کارشناسی دستگاه‌ها تغییر رخ بدهد / هماهنگی میان قوا خوب است به شرطی که به سمت داد و ستد نرود

به گزارش سلام نو، محمود صادقی در گفت و گو با ایسنا، با بیان این‌ که تغییرات وسیع مدیریتی سنتی است که در ابتدای هر دولتی انجام می شود، اظهار کرد: این تغییرات به بدنه کارشناسی دستگاه های اجرایی کشور آسیب می زند. البته قبلا در مورد این مسئله هشدار داده شده بود و اقداماتی هم صورت گرفت که برخی پست های تخصصی و کارشناسی تغییر نکند، اما در عمل به صورت مناسبی اجرا نشد.

وی ادامه داد: تغییر پست های سیاسی مثل استانداری و فرمانداری در هر دولتی اشکالی ندارد اما تغییر در بدنه کارشناسی موجب می شود انتقال تجارب انجام نشده و مدیران جدید از صفر شروع کنند و به اصطلاح بخواهند چرخ را از نو اختراع کنند که این مسئله زیان بار است. اشکالی ندارد استانداران یا فرمانداران از افرادی انتخاب شوند که با دولت همراهی دارند اما نباید تغییر در بدنه کارشناسی دستگاه ها رخ دهد.

این نماینده پیشین مجلس در ادامه با اشاره به اینکه استانداران باید از بین افرادی انتخاب شوند که توان مدیریتی در سطح مسئولیت خود داشته باشند، تصریح کرد: استاندار بالاترین مقام اجرایی استان است و باید بتواند دستگاه های مختلف استان را هماهنگ کند. او همچنین باید به شرایط سیاسی استان اشراف داشته باشد و در زمینه اقتصادی و توسعه استان برنامه داشته باشد. دولت هم اعلام کرده که تفویض اختیارات افزایش می یابد، بنابراین استانداران باید تجارب علمی و اجرایی کافی برای مدیریت استان را داشته باشند. از سویی اگر استانداران و فرمانداران افراد تندرویی باشند، در استان مشکل درست می شود. اشکالی ندارد استاندار و فرماندار رویکرد سیاسی دولت را داشته باشند اما باید با جریان های سیاسی هم رویکرد تعاملی داشته باشند. آن ها نقش اساسی در برگزاری انتخابات سالم دارند زیرا مسئولیت هیئت های اجرایی با این مقامات است و انتخاب افراد سالم، عادل و بی طرف در هیئت های اجرایی به رویکرد استاندار و فرمانداران ارتباط زیادی دارد.

صادقی درباره تعامل دولت و مجلس برای انتخاب استانداران خاطر نشان کرد: هماهنگی میان قوا خوب است به شرطی که به سمت دادوستد نرود. وظیفه دولت کار اجرایی است و وظیفه مجلس تقننی است. اما وقتی روابط قوا به سمت مداخله کشیده شود کارکرد اصلی آن ها تحت شعاع قرار می گیرد. وقتی استاندار با نظر نماینده منصوب شود آن ها به هم دین پیدا می کنند و نه استاندار می تواند استقلال خود را حفظ کند و نه نماینده می تواند نقش نظارتی خود را اعمال کند و در واقع هر دو دستگاه دچار کژ کارکردی می شوند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید