کشور استرالیا سرزمینی پر از نقاط دیدنی و عجیب است و به هر نقطه از آن سفر کنید با دیدنی‌های فراوانی مواجه خواهید شد، در این گزارش به معرفی دانستنی‌های خواندنی و جالب در مورد برخی از مکان‌های تفریحی کشور استرالیا پرداخته‌ایم که در ادامه خواهید خواند.

جذاب‌ترین مکان‌های دیدنی استرالیا برای سفر به این کشور

کشور استرالیا، سرزمینی پهناور و ششمین کشور بزرگ جهان و یک جزیره بزرگ و بسیار زیبا در میان آب‌های اقیانوس هند و آرام است که با دارا بودن نقاط دیدنی، منابع طبیعی و جنگل‌های بکرش به کشور شگفتی‌ها از نظر گردشگران لقب گرفته است و سفر به این کشور یک ماجراجویی فوق‌العاده و شگفت‌انگیز به حساب می‌آید.
 

 اگر قصد یک سفر خوب و خاطره انگیز به همراه خانواده یا دوستان خود به خارج از کشور را دارید، کشور استرالیا از گزینه‌های مناسبی برای این سفر برخوردار است، پس در سفر به استرالیا و برای خرید بلیط هواپیما استرالیا با فلایتیو همراه باشید تا با هم گذری به جاذبه‌های دیدنی این کشور داشته باشیم.


کشور استرالیا که از ۸۲۲۲ جزیره شکل گرفته و در قاره اقیانوسیه واقع شده و به همراه جاذبه‌های گردشگری فراوانش ‌به ‌یکی از کشورهای پربازدید صنعت گردشگری در دنیا تبدیل شده ‌است؛ در این مقاله ما به معرفی پنج مکان دیدنی و گردشگری این کشور از قبیل خانه اپرای سیدنی، جزیره فریزر، جزیره کانگورو، جنگل بارانی دین تری، پارک دریایی گریت بریر ریف پرداخته‌ایم که هر گردشگری که بلیط هواپیما استرالیا را خریداری می‌کند و به آن سفر می‌کند، باید از آن دیدن نماید، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا با این نقاط توریستی بیشتر آشنا شوید.

خانه اپرای سیدنی (Sydney Opera House)

خانه اپرای شهر سیدنی از بناهای مشهور و یکی از شاخص‌ترین آثار معماری در دنیا و یکی از مهم‌ترین مراکز هنرهای نمایشی جهان است که هر ساله برخی از مهمترین آثار هنری در آن به نمایش در می‌آید و با قرار گرفتن در نزدیکی باغ سلطنتی بسیار زیبای گیاه شناسی Royal Botanic Garden)) امروزه به یکی از پربازدیدترین جاذبه‌های گردشگری کشور استرالیا بدل شده است.


ساختمان خانه اپرای سیدنی که یکی از مشهورترین و خلاقانه‌ترین سازه‌های ساخته شده توسط بشر در جهان محسوب می‌شود که در سال1957 میلادی در زمینی به مساحت 5798 هکتار، در کشور استرالیا در شهر ساحلی سیدنی و در نزدیکی پل بندرگاه در ایالت نیوسات ولز (نیو ولز جنوبی) توسط «یورن اوتزون» معمار 38 ساله دانمارکی طراحی شد و پس از اتمام عملیات ساختمانی بعد از گذشت چهارده سال از آغاز ساخت آن؛ مجموعه در تاریخ بیستم اکتبر سال 1973 توسط ملکه الیزابت دوم افتتاح شد و در 28 ژوئن سال 2007 در لیست بناهای تاریخی سازمان میراث فرهنگی جهانی، یونسکو به ثبت رسید.
 

جذاب‌ترین مکان‌های دیدنی استرالیا برای سفر به این کشور



یورن اوتزون در سال 1955 میلادی با حضور در مسابقه طراحی سالن اپرای سیدنی، توانست از میان 232 اثر مقام نخست را کسب کند و همچنین وی توانست به جهت طراحی خانه اپرای سیدنی مدال طلای موسسه رویال آرشیتکت را به همراه جایزه معماری «پریتزکر» در سال 2003 را در کارنامه خود به ثبت برساند و به منظور طراحی خانه اپرای سیدنی مبلغ 5000 پوند جایزه در این مسابقه را کسب کند.

این بنای دیدنی که در طراحی معماری جز بناهای خاص و متمایز در قرن بیستم به حساب می‌آید در ارتفاع 67 متر از سطح دریا با پنج سالن تئاتر، پنج سالن تمرین نمایش، دو سالن اصلی، چهار رستوران مجلل، شش بار و تعداد بسیاری فروشگاه تشکیل شده است و هر گردشگری که بلیط هواپیما استرالیا را خریداری می‌کند، حتماً از این بنای شگفت‌انگیز بازدید خواهد کرد.


جزیره فریزر (فریزر آیلند ) / Fraser Island

جزیره فریزر واقع در ایالت کویینزلند و در امتداد سواحل جنوبی این ایالت و در ساحل شرقی کشور استرالیا، ششمین جزیره بزرگ استرالیا و یکی از زیباترین نقاط جهان و با 122 کیلومتر طول و ۱۸۴۰۰۰ هکتار وسعت، پهناورترین و بزرگترین جزیره ماسه‌ای و شنی جهان به‌شمار می‌رود و اگر بلیط هواپیما استرالیا را تهیه و به این کشور سفر کردید، بازدید از این جزیره زیبا را از دست ندهید.

به علت بزرگی مساحت جزیره فریزر که در جهت شمال به جنوب، طول آن به بیش از ۱۲۳ کیلومتر می‌رسد، پوشش گیاهی متنوعی از قبیل جنگل های بارانی تا سواحل زیبا و بیابان های شنی در آن دیده می‌شود و بیش از دویست دریاچه آب شیرین و ۳۵۴ گونه جانوری و بیش از ۳۰۰ گونه پرنده در این جزیره وجود دارد و با وجود ۷۵ مایل ساحل شنی، این جزیره یکی از بهترین مکان‌ها برای سفرهای آفرود در استرالیا است.

جذاب‌ترین مکان‌های دیدنی استرالیا برای سفر به این کشور


جزیره فریزر با اینکه قدمت سکونت بومیان استرالیا در آن به پنج میلیون سال می‌رسد، اما به دلیل وجود چندین گونه عروس دریایی، کوسه، عنکبوت سمی، کروکودیل و یک نوع سگ وحشی به نام دینگو (یک نژاد سگ بومی استرالیایی بوده و مانند هر شکارچی وحشی دیگری می توانند برای انسان بسیار خطرناک باشند.) در آب‌های اطراف جزیره خطرناک‌ترین ساحل جهان به شمار می‌رود.

جزیره فریزر در عین خطراتی که برای گردشگران به همراه دارد، اما با وجود نهرهای زلال، دریاچه‌های آب شیرین، تپه‌های شنی رنگارنگ و حوضچه‌های سنگی، بقایای کشتی ماهونی و ... دارای زیبایی‌ها و جاذبه‌های گردشگری طبیعی فراوانی است که علاقمندان به گردشگری و ماجراجویی را از سراسر جهان به سمت خود جذب می‌کند.

جزیره کانگورو / Kangaroo Island

جزیره کانگورو از جاذبه‌های گردشگری استرالیا که با ۱۵۵ کیلومتر طول و بین ۵۷ تا ۹۰ کیلومتر عرض و مساحت تقریبی حدود ۴٬۴16 کیلومتر مربع پس از تاسمانی و جزیره ملویل، سومین جزیره بزرگ استرالیا است، که در ایالت استرالیای جنوبی و ۱۱۲ کیلومتری جنوب‌غربی «آدلاید» (پایتخت استرالیای جنوبی) قرار دارد.

جذاب‌ترین مکان‌های دیدنی استرالیا برای سفر به این کشور

طول خط ساحلی جزیره کانگورو که سرتاسر آن حیوانات بومی قرار دارد و از سواحل فوق‌العاده و سازه‌های سنگی زیبایی تشکیل شده ۵۴۰ کیلومتر و بلندترین نقطه آن کوه مک‌دانل با ارتفاع ۲۹۹ متر بالاتر از سطح دریا است و این جزیره توسط تنگه اینوستیگیتور از شبه‌جزیره یورک در شمال غربی و توسط گذرگاه بک‌استرز از شبه‌جزیره فلوریو در شمال شرقی جدا می‌شود.

این جزیره بکر و تماشایی که از آن به عنوان گالاپاگوس استرالیا یاد می‌شود، یک جزیره‌ شلوغ و پرجمعیت محسوب می‌شود و با دارا بودن پوشش طبیعی خیره کننده و وجود حیواناتی همچون کانگوروها، کوالاها، فیل ها، دلفین‌ها، فک‌های دریایی و پنگوئن‌ها برای طبیعت‌گردان، کمپ‌نوردها، مسافران پیاده، دوستداران غذا و عاشقان طبیعت و کسانی اهل ماجراجویی و همینطور سفرهای پژوهشی در دنیا هستند بسیار جالب و هیجان انگیز می‌تواند باشد و اگر قصد سفر به استرالیا و خرید بلیط هواپیما استرالیا را دارید حتماً گردش در این جزیره زیبا را نیز به برنامه خود اضافه نمایید.

جنگل بارانی دین تری / Daintree Rainforest

جنگل بارانی دین تری در ساحل شمال شرقی کوئینزلند قرار دارد و با مساحت ۱۲۰۰ کیلومتر مربع ، بزرگترین جنگل بارانی تروپیکال استرالیا و بخشی از بزرگ‌ترین جنگل‌های به‌هم پیوسته بارانی قاره استرالیا محسوب می‌شود و این جنگل زیبا که مقصد بسیاری از گردشگران استرالیا به حساب می‌آید، یکی از حیرت انگیزترین جنگل های بارانی دنیا محسوب می‌شود.
 

جذاب‌ترین مکان‌های دیدنی استرالیا برای سفر به این کشور



این جنگل واقع در سواحل استوایی که در شمالی‌ترین ساحل استرالیا قرار گرفته است با درختان سرخس باستانی، تاک‌های زمردین و سایه‌بان‌های سرسبز گیاهی و با بیش از ۱۸۰۰۰ گونه گیاهی، با قدمت 110 میلیون  ساله یکی از قدیمی‌ترین و مهم‌ترین اکوسیستم های باستانی کره زمین و محل اولین گونه‌های گیاهی روی کره زمین محسوب می‌شود که در سال ۱۹۸۸ در فهرست میراث جهانی یونسکو به‌ ثبت رسیده است و هرگردشگری که بلیط هواپیما استرالیا را خریداری می‌کند حتماً در برنامه‌ تفریحی خود سفر به این جنگل دیدنی را نیز در نظر می‌گیرد.


پارک دریایی گریت بریر ریف (دیواره بزرگ مرجانی کوئینزلند) /  The Great Barrier Reef, Queensland


پارک دریایی گریت بریر ریف که با نام دیواره بزرگ مرجانی نیز شناخته می‌شود، بزرگ‎ترین ساحل مرجانی در جهان است که در شرق کشور استرالیا و در امتداد ساحل این کشور، از بوندابرگ تا راس شمالی کوئینزلند قرار گرفته و شامل ۸۸۰ جزیره به درازای ۲هزار کیلومتر، در دریای کورال، نزدیک ساحل شمالی ایالت کوئینزلند و در فاصلۀ ۱۶ تا ۲۴۱کیلومتری ساحل قرار دارد.
 

جذاب‌ترین مکان‌های دیدنی استرالیا برای سفر به این کشور


دیواره‌ بزرگ مرجانی از ۳هزار صخره‌ مرجانی مجزا تشکیل شده و بزرگ‌ترین ارگانیسم زنده جهان محسوب می‌شود که زیستگاه بیش از ۱۵۰۰ گونه ماهی گرمسیری و آبزیان دیگری همچون لاک‌پشت، کوسه، دلفین و صدف خوراکی و ۴۱۱ نوع مرجان سخت، یک سوم مرجان‌های نرم جهان و ۱۳۴ گونه کوسه است و مقصد گردشگری تفریحی بی‌مانندی برای ماجراجویان و علاقمندان به ورزش‌های آبی به‌خصوص غواصی اسکوبا است.


این جاذبه‌ طبیعی و بی‌نظیر، مجموعه‌ بزرگی از صخره‌های مرجانی است که جلوه‌ فوق‌العاده خاصی دارد و با سالانه دو میلیارد توریست پربازدیدترین جاذبه‌ی گردشگری استرالیا است که در سال 1977 در فهرست عجایب هفتگانه‌ طبیعی جهان و در سال ۱۹۸۱ در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید و اگر بلیط هواپیما استرالیا را تهیه و به این کشور سفر کردید حتماً از این پارک دریایی زیبا بازدید نمایید.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید