دلایل قانون‌گذارن آمریکایی برای استیضاح بایدن به موضوع بحران مهاجران در مرزهای جنوبی آمریکا و رسوایی خروج این کشور از افغانستان مرتبط است.

جمهوری‌خواهان در تلاش برای استیضاح بایدن

به گزارش سلام نو، مهر به نقل از وبگاه کنگره آمریکا (هیل) نوشت: در دومین تلاش برای استیضاح رییس جمهور آمریکا از آغاز دوران ریاست جمهوری وی تا کنون، «باب گیبز» عضو جمهوریخواه ایالت اوهایو در مجلس نمایندگان به همراه ۳ هم حزبی دیگر خود طرح دیگری را برای استیضاح جو بایدن کلید زدند.

به گزارش هیل، «اندی بیگز» نماینده جمهوریخواه ایالت آریزونا، «برایان بابین» از تگزاس و «رندی وبر» دیگر قانونگذار ایالت تگزاس در مجلس نمایندگان از طرح استیضاح بایدن حمایت کرده اند.

دلایل قانونگذارن آمریکایی برای استیضاح بایدن به موضوع بحران مهاجران در مرزهای جنوبی آمریکا و رسوایی خروج این کشور از افغانستان مرتبط است.

طبق قانون اساسی آمریکا، استیضاح ریاست جمهور این کشور ابتدا در مجلس نمایندگان به رای گذاشته می‌شود و در صورت تصویبِ استیضاح با دو سوم آرای این مجلس، طرح استیضاح رئیس‌جمهور به مجلس سنای آمریکا ارجاع می‌شود.

اولین بار، مارجوری تیلور گرین نماینده جمهوریخواه ایالت جورجیا در روزی که بایدن به عنوان رئیس‌جمهور مراسم تحلیف را برگزار کرد، طرح استیضاح او را به مجلس نمایندگان ارائه داد.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا در دوره ریاست جمهوری خود هم دوبار استیضاح شد؛ یک بار به دلیل رسوایی موسوم به «اوکراین گیت» و بار دوم به خاطر حمله مرگبار طرفداران ترامپ به جلسه تایید شمارش آرای ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ در کنگره آمریکا؛ اما در هر دو بار به دلیل تسلط جمهوریخواهان بر مجلس سنا در آن زمان، از استیضاح تبرئه شد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید