جشن شکوفه ها و غنچه ها برای نوآموزان پیش دبستانی و کلاس اولی ها، صبح امروز پنجشنبه اول مهرماه در سراسر کشور برپا شد.

جشن شکوفه‌ها و غنچه‌ها در سراسر کشور برپا شد

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، سال تحصیلی ۱۴۰۱- ۱۴۰۰ پیش‌دبستانی‌ها (غنچه‌ها) و کلاس‌اولی‌‎ها (شکوفه ها) با برگزاری جشنی نمادین با حضور علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش در دبستان منیره عاصمی واقع در منطقه ۹ تهران آغاز شد.

جشن شکوفه ها و غنچه ها برای نوآموزان پیش دبستانی و کلاس اولی ها، صبح امروز پنجشنبه اول مهرماه در سراسر کشور برپا شد.

اگرچه آموزش دانش‌آموزان پس از شیوع ویروس کرونا به فضای مجازی از جمله شبکه شاد منتقل شد اما این جشن خاطره انگیز امسال برای دانش‌آموزان در بیشتر مدارس با رعایت پروتکل های بهداشتی یا در فضای مجازی برپا می‌شود.

بر اساس اعلام رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، مطابق سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به مدرسه تاکنون یک میلیون و ۴۳۲ هزار و ۶۱۷ نفر در این طرح که لازمه ثبت نام دانش‌آموزان کلاس اولی در مدارس است، شرکت کرده‌ و به این میزان دانش‌آموز برای ورود به مدرسه ثبت‌نام کرده‌اند و جشنی نمادین با جمعیت کم برای آنها در روز جاری اول مهرماه برگزار می‌شود.

همچنین بر اساس اعلام وزارت آموزش و پرورش، حضور دانش‌آموزان کلاس اولی و نوآموزان پیش دبستانی در مراسم شروع سال تحصیلی با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و گروه‌بندی امکانپذیر است.

گفتنی است طبق آمار سازمان ثبت احوال امسال یک میلیون و ۴۰۷ هزار نفر وارد مدارس شدند و سال تحصیلی خود را آغاز کردند.

بنا بر این گزارش، آیین آغاز سال تحصیلی (۱۴۰۱-۱۴۰۰) روز شنبه سوم مهر با حضور سیدابراهیم رئیسی رییس‌جمهوری و کاظمی سرپرست آموزش و پرورش و با نواختن زنگ یکی از مدارس کشور برگزار می‌شود.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید