انتقال و کشندگی کرونا در کودکان ٠/٢ درصد است و از هر ١٠٠٠ مرگ سه نفر زیر ٢٠ سال هستند.

زمان بازگشایی حضوری مدارس بالای ۳۰۰ دانش آموز

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، کمرئی گفت: با سرعت گرفتن واکسیناسیون کرونا در جامعه، نگرانی که بابت انتقال بیماری کرونا به کودکان داریم، تا حدی رفع می‌شود.

علیرضا کمرئی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در برنامه تیتر امشب با اشاره به روند فعالیت معلمان در سال تحصیلی جدید بیان کرد: معلمان موظف هستند به میران ساعاتی که ابلاغ دارند، فعالیت داشته باشند که این ایام به صورت آموزش حضوری یا غیرحضوری خواهد بود.

او ادامه داد: حدود ۴١ هزار مدرسه زیر ۴۵ نفر و ۵٠ درصد مدارس کمتر از ٧٠ دانش آموز دارند.

معاون آموزش متوسطه با اشاره به اینکه در گام بعدی بازگشایی که از نیمه دوم آبان آغاز می شود، همه مدارس بالای ٣٠٠ نفر جمعیت دانش‌آموزی به تدریج حضوری می شوند، بیان کرد: در این شرایط نظارت بیرونی هر دو هفته یکبار از طریق وزارت بهداشت انجام خواهد شد.

به گفته کمریی، از شروطی که برای توسعه بازگشایی در نظر گرفته شده است، می‌توان به موضوع واکسیناسیون اشاره داشت، اما آنچه از ابتدا جزء چارچوب کاری ما بوده است با سرعت گرفتن واکسیناسیون در جامعه، نگرانی که بابت انتقال بیماری کرونا به کودکان داریم، تا حدی رفع می شود.

او با بیان اینکه مدرسه کانون تصمیم گیری است، ادامه داد: در این مورد با شورای مدرسه هماهنگی شده است البته منطقه آموزشی هماهنگ کننده و دارای اختیارات ویژه است بنابراین علاوه بر ستادهای استانی و وزارتخانه منطقه آموزشی نقش موثری دارد.

کمرئی در پاسخ به اینکه خانواده ها چطور می توانند شکایات خود از آمادگی نداشتن برخی مدارس برای بازگشایی را اعلام کنند، اظهار کرد: این موضوع از طریق سامانه رسیدگی به شکایات و ارزیابی عملکرد قابل انجام است.

در ادامه متولیان استاد دانشگاه اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه کووید ١٩، طبق سن بالا را بیشتر درگیر می‌کند، بیان کرد: از نظر آمار به تفکیک سن در ١٠٣ کشور دنیا، ٣۴ درصد جمعیت زیر ٢٠ سال هستند و ١۴ درصد این جمعیت ابتلا به کرونا داشتند همچنین فقط ٠/٣ درصد زیر ٢٠ سال هستند.

او ادامه داد: انتقال و کشندگی کرونا در کودکان ٠/٢ درصد است و از هر ١٠٠٠ مرگ سه نفر زیر ٢٠ سال هستند.

این اپیدمیولوژیست تصریح کرد: بر این اساس استراتژی تعطیلی مدرسه را به عنوان یک استراتژی اولویت دار در نظر نگیرند، برخی مطالعات بزرگ نشان می دهد که بستن مدرسه بر روند اپیدمی تاثیر چندانی ندارد.

متولیان با اشاره به اینکه تصمیم کشورها بسته به شرایط اپیدمی در کشور گفت که در ایران ٢٢ هفته تعطیلی کامل و ٣٢ هقته تعطیلی نسبی بود اما در کشور های دیگر مانند چین، ایتالیا و فرانسه و... متفاوت بود مثلا ژاپن ٣ هفته تعطیلی کامل داشت.

معاون آموزش متوسطه بیان کرد: واکنش‌های خوبی را از سوی سیستم آموزشی کشور در دوران کرونا شاهد بودیم، اما در هر صورت اموزش‌های مجازی نمی‌تواند کیفیت آموزشی بیش از ۵٠ درصد داشته باشد.

او با اشاره به اینکه فضای محیطی و کیفیت تعاملات میان دانش‌آموزان با یکدیگر و معلمان در مدرسه شکل می‌گیرد، اظهار کرد: آموزش غیر حضوری از پنج شنبه برای دوره پیش دبستانی و اپل ابتدایی و از روز شنبه سوم مهر برای سایر پایه‌های تحصیلی در فضای مجازی و شبکه‌های تلویزیونی آغاز می‌شود.

کمریی در پایان توضیح داد: در تمام دروس شاخه نظری و مهارتی در قالب ٢٢ برنامه روزانه در ۴ شبکه پخش خواهد شد، اما آموزش‌های حضوری به تدریج براساس شرایط اقتضایی در کشور آغاز خواهد شود.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید