در سال ۱۹۷۲ اولین موبایل جهان ساخته شد و در کنار مزایایی که داشت، وزن یک کیلوگرمی آن برای کاربران ایجاد مشکل کرده بود.

حقایقی جالب و خواندنی درباره نخستین موبایل جهان که با شنیدن آن شگفت‌زده می‌شوید! / تصاویر

به گزارش سلام نو به نقل از برنا؛ آیا کسی در جهان هست که گراهام بل، مخترع اولین تلفن در جهان را نشناسد؟ او در سال ۱۸۷۶ موفق شد تلفن را پس از برقراری ارتباط با دستیار خود در اتاقی دیگر اختراع کند.

سال‌ها بعد و در سال ۱۹۷۲، یک مهندس آمریکایی به نام مارتین کوپر، موسس شرکت Motorola Communications، ایده توسعه اولین تلفن همراه را اعلام کرد که نخستین تماس با آن در ۳ آوریل ۱۹۷۳ برقرار شد. برخلاف تلفن‌های همراه فعلی، اولین موبایل جهان بسیار بزرگ بود و برای کار انرژی زیادی مصرف می‌کرد و نه تنها این بلکه کاربران نیز مجبور بودند در حین ارتباط در یک موقعیت مکانی ثابت بمانند، چون دستگاه سیگنال شبکه را غیر از همان مکان در جای دیگری دریافت نمی‌کرد. در آن زمان چند کانال ارتباطی بی سیم برای برقراری تماس در دسترس بود.

مارتین کوپر

نام اولین تلفن همراه در جهان

اولین تلفن همراه جهان با نام DynaTAC معرفی شد و با وزن بسیار سنگین یک کیلوگرمی، موبایلی بود که نیویورکی‌ها را شگفت زده کرد و می‌شد با آن ۳۵ دقیقه مکالمه داشت. پس از چندبار تلاش دیگر، تیم کوپر توانست وزن تلفن همراه DynaTAC را تا نیم کیلوگرم کاهش دهد و فروش آن در سال ۱۹۸۳ با قیمتی در حدود ۴۰۰۰ دلار آمریکا آغاز شد.

مارتین کوپر درباره طراحی دستگاه در سال ۲۰۱۵ گفت که طراحی اولین تلفن همراه جهان Motorola DynaTAC، از یک کتاب کمیک با عنوان دیک تریسی و مهندس آمریکایی الهام گرفته شده است. او در ادامه گفت که باور نمی‌کند دستگاهی که او اختراع کرد امروز بسیار محبوب شود. شرکت IBM اواسط دهه نود، اولین تلفن هوشمند متصل به اینترنت را معرفی کرد، اما مانند همه نمونه‌های اولیه هر اختراع، این مدل نیز مشکلات بسیاری داشت که یکی از آن‌ها مربوط به باتری ضعیفش بود که تنها در مدت یک ساعت خالی می‌شد.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید