یکی از آرایشگران هرات می‌گوید: اکنون کار متوقف شده است و دیگر نمی‌توان با استفاده از اسپری مو مدل مو درست کرد، ما فقط مدل موهای ساده انجام می‌دهیم.

فشار عجیب طالبان بر آرایشگاه‌های مردانه افغانستان | استفاده از اسپری مو و زدن ریش ممنوع! / فیلم

به گزارش سلام نو به نقل از فرارو، چند هفته پس از قدرت گرفتن طالبان در افغانستان آرایشگاه‌های هرات، سومین شهر بزرگ این کشور با مدل‌های مو شیک خداحافظی کرده اند و به جای آن مدل موهای محافظه کارانه را جایگزین کرده اند.

بازگشت طالبان به یاد آورده است که آن‌ها در دوران حکومت خود در سال‌های ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۱ مدل موهای پر زرق و برق را ممنوع کرده و اصرار داشتند که مردان باید ریش داشته باشند.

حالا دیگر مردم نه پولی در بساط دارند که به آرایشگاه بروند و نه جرات آن را دارند که موهایشان را با مدل‌های امروزی کوتاه کنند.

نادرشاه یکی از آرایشگران هرات می‌گوید: اکنون کار متوقف شده است و دیگر نمی‌توان با استفاده از اسپری مو مدل مو درست کرد، ما فقط مدل موهای ساده انجام می‌دهیم. مشتریان ریش‌هایشان را کوتاه نمی‌کنند زیرا الان این هم مشکل‌ساز است.

او که ۱۵ سال است این کار را انجام می‌دهد گفت که هزینه خدمات خود را از ۱۵ دلار به ۵ تا ۷ دلار کاهش داده است.

محمد یوسفی دیگر آرایشگر هرات نیز گفت: شرایط کاملا تغییر کرده است. زیرا تمرکز بر چیزهای مذهبی افزایش یافته است. اکنون درآمد مالی مردم کاهش یافته است و هزینه خدمات را از ۶ دلار به ۱ دلار کاهش داده ایم.

وی اضافه می‌کند پس از سلطه طالبان، مردم ناگهان به این رو آورده‌اند که خود را شبیه طالبان کنند.

علی رضا دیگر آرایشگر این شهر نیز می‌گوید جوانان دیگر علاقه‌ای به کوتاه کردن مو یا ریش ندارند، اقتصاد به شدت ضعیف شده است.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید