ماسک نخود و حنا بسازید: این ماسک تاثیر بسیار زیادی در تقویت ریشه مو دارد و می‌تواند به عنوان ماسکی که در کمک به رویش مجدد مو استفاده می‌شود، مورد استفاده قرار بگیرد.

کشف خواص نخود در جلوگیری از ریزش مو

نخود یکی از بهترین موادی است که از زمان‌های قدیم در درمان ریزش مو مورد استفاده قرار می‌گرفته است. در گذشته نخود را آسیاب می‌کردند و از آرد نخود به عنوان ماده‌ای در درمان ریزش مو و حتی ماده‌ای برای کمک کردن به رشد مجدد مو استفاده می‌کردند. جالب است که بدانید نخود با افزایش جریان خون در سر باعث افزایش خون رسانی به فولیکول‌های موجود در پوست سر شده و از این جهت به رشد مجدد و تقویت ریشه مو کمک می‌کند. نخود دارای ویتامین B است. ویتامین B باعث افزایش سرعت تولید گلبول‌های قرمز خون می‌شود. از این جهت گردش خون در پوست سر سرعت بیشتری پیدا می‌کند. در نتیجه اکسیژن رسانی به پوست سر بهتر انجام می‌شود و این به معنی ریزش موی کمتر است. در این مقاله قصد داریم به شما طرز تهیه چند نوع ماسک موی خانگی را آموزش دهیم که همگی از نخود فرنگی ساخته می‌شوند و در درمان ریزش مو بسیار موثر هستند. با ما همراه باشید.

چطور با استفاده از نخود مو سر را تقویت کنیم؟

· ماسک نخود و تخم مرغ خانگی بسازید: نخود را در آب ولرم خیس کنید و یک شب تا صبح زمان دهید تا کاملا خیس بخورد. سپس آن را با یک عدد تخم مرغ به همراه روغن زیتون آسیاب کنید. ماسک درست شده را بر روی ریشه مو بگذارید و پس از گذشت یک ساعت بشویید. این کار را هفته‌ای دو بار انجام دهید.

· ماسک نخود و چای بابونه بسازید: نخود آسیاب شده را با چای بابونه مخلوط کنید. سپس به میزان لازم به آن سدر اضافه کنید تا خمیری شکل شود. پس از استفاده یک ساعت زمان دهید تا روی مو استراحت کند و سپس با آب ولرم بشویید.

· ماسک نخود و قهوه بسازید: شما می‌توانید با آسیاب کردن نخود خیس شده به همراه قهوه خشک یعنی همان پودر قهوه ماسک بسیار موثری برای تقویت مو و جلوگیری از ریزش آن بسازید. برای اثر بخشی بیشتر یک عدد تخم مرغ را به آن اضافه کنید و سپس بر روی مو قرار دهید. پس از گذشت ۴۵ دقیقه آن را با آب گرم بشویید.

· ماسک نخود و عسل بسازید: با میکس کردن نخود فرنگی و عسل به همراه هم می‌توانید به تقویت ریشه موهای آسیب دیده‌تان کمک کنید. پس از گذشت تقریبا نیم ساعت آن‌را با آب ولرم بشویید و در آخر با آب سرد آبکشی کنید.

· ماسک نخود و حنا بسازید:  این ماسک تاثیر بسیار زیادی در تقویت ریشه مو دارد و می‌تواند به عنوان ماسکی که در کمک به رویش مجدد مو استفاده می‌شود، مورد استفاده قرار بگیرد. برای تهیه این ماسک دو قاشق غذا خوری حنا بی‌رنگ را با دو قاشق پودر نخود یا همان آرد نخود مخلوط کنید و سپس دو عدد زرده تخم مرغ را به آن اضافه کنید. یک قاشق سدر به مواد اضافه کنید و سپس از دو قاشق غذا خوری روغن زیتون به عنوان رقیق کننده برای مواد استفاده کنید. پس از اینکه ماسک را حاضر کردید آن‌را بر ریشه مو بمالید و از یک کلاه پلاستیکی استفاده کنید. به موها اجازه دهید تا ۶ یا ۷ ساعت استراحت کنند و سپس بشویید. بهتر است که از این ماسک در شب استفاده کنید تا پس از مالیدن آن بر ریشه مو زمان کافی برای استراحت آن وجود داشته باشد.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید