بانک ایران‌زمین یکی از بانک‌های پیشرو در بانکداری دیجیتال در کشور است.

بانکداری دیجیتال ؛ خدمت نوآورانه و کاربردی بانک ایران زمین

به گزارش سلام نو به نقل از روابط عمومی بانک ایران زمین، عصر حاضر، عصر ارتباطات است. به همین دلیل همه حوزه‌های کاری باید متناسب با ارتباطات فعالیت داشته باشند. امروزه بانکداری دیجیتال نمونه پیشرفته‌ای از ارائه خدماتی بانکی در دوره ارتباطات محسوب می‎شود. از منظر مشتریان، بانکداری دیجیتالی در واقع «دسترسی به خدمات بانکی در هر زمان و مکان» است. این موضوع تنها یکی از مزایای بانکداری دیجیتال محسوب می‌شود که مشتریان توجه ویژه‌ای به آن دارند. بانک‌ ایران زمین از جمله بانک‌های ایرانی است که در این حوزه پیشگام دیگر مجموعه‌های همرده خود شده و خدمات متنوعی را از این طریق به مشتریان خود ارائه می‌دهد.

هزینه‌ها و کارمزد پایین، ارائه خدمات فناوری جدید، ارائه انواع برنامه‌های کاربردی هوشمند، کاهش خطاهای انسانی، حذف هزینه‌های عملیات پردازش ستادی و … دیگر مزایای بانکداری دیجیتالی هستند که در واقع باعث جذابیت بیشتر آن برای نسل‌های آینده شده‌اند. اما برنامه‌های مناسب برای اجرایی شدن این سیستم و چگونگی انجام آن هم در افزایش جذابیت آن بسیار موثر است.

البته باید به این موضوع اشاره کرد که تنها وجود برنامه و فراهم کردن زیرساخت‌های لازم از سمت بانک‌ها، موجب ایجاد و گسترش بانکداری دیجیتال نخواهد شد. در این زمینه باید مباحث اصولی بانکداری دیجیتال به شکل قانونی واحد درآید و در اختیار بانک‌ها و استفاده کنندگان این سیستم قرار بگیرد که متاسفانه هنوز در کشور ما چنینی اتفاقی رخ نداده است.

به رغم این مشکلات، بانک ایران زمین همچنان در همگام شدن با نیازهای نوین بانکی مردم، مثل بانکداری دیجیتال و انجام اقداماتی در راستای عملیاتی شدن آن‌ تلاش می‌کند. بانک ایران زمین تاکنون در حوزه بانکداری دیجیتال اقدامات مناسبی را صورت داده و روند رو به رشدی داشته است. در ادامه این گزارش برخی از اقدامات این مجموعه برای رشد بانکداری دیجیتالی در داخل کشور بیان می‌شود؛

زمان آغاز طرح بانکداری دیجیتالی ایران زمین

مهرماه سال گذشته بود که فرهاد اینالوئی، معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین، در گفتگویی پیرامون اجرای پایلوت بانکداری دیجیتال در این مجموعه بیان کرد: ارائه خدمات در این بانک عمدتا بر مبنای تجربه مشتری، تغییر نگرش نسبت به فرآیندهای تولید محصول و به کارگیری خلاقیت انجام می‌شود. همین عوامل باعث شده تا این بانک دائما در حال تکامل خدمات خود باشد.

این مجموعه از سال ۱۳۹۵ به فکر یک جهش بزرگ برای ارائه خدمات ویژه و نوآورانه به مشتریان خود بود. به همین منظور هم برای آغاز طرح بانکداری دیجیتالی زمینه سازی کرد و پروژه‌های متعددی را برای اجرای آن انجام داد. گویا پروژه ۷۱۵ یکی از پروژه‌های اساسی این مجموعه جهت پیاده سازی بانکداری دیجیتال ایران زمین بود که در آن تمامی عوامل و کارکنان مشارکت داشتند.

بانکداری دیجیتال ؛ خدمت نوآورانه و کاربردی بانک ایران زمین

پیاده سازی زیرساخت‌های مراحل اولیه توسعه و اجرای بانکداری دیجیتال ایران زمین از ۲۵ مهرماه سال گذشته آغاز و تا ۲۷ مهرماه انجام شد. اما آغاز به کار آزمایشی پلتفرم بانکداری دیجیتال این مجموعه در دی ماه سال ۱۳۹۹ کلید خورد. شروع به کار این پلتفرم با برند «فراز»، که بیانگر عبارت «فناوری روز ایران زمین» به اختصار است، دستاورد مهمی برای بانک ایران زمین به خصوص در دوره شیوع گسترده بیماری کرونا محسوب می‌شود. در افتتاحیه این طرح، عبدالمجید پورسعید، مدیرعامل بانک ایران زمین، هم به این موضوع اشاره داشته و بیان کرده که با وقوع این اتفاق دیگر بسیاری از مشکلات و خطرات ناشی از حضور مردم در شعب کاهش پیدا می‌کند.

به اعتقاد پورسعید، بانکداری دیجیتال بستر مناسبی برای مشتریان خرد و کسب و کارهای نوین است اما این بخش نیاز به حمایت دارد. در قسمت قانون گذاری، باید توجه خاصی به نیازهای بانکداری دیجیتال شود و قوانین مرتبط با آن هر چه سریع‌تر به اطلاع بانک‌های دارای این سیستم برسد. لازم به ذکر است که این طرح اواخر سال گذشته به صورت آزمایشی شروع به کار کرد تا با دریافت بازخورد مشتریان و تکمیل آن در آینده، به عنوان پلتفرمی اثرگذار در حوزه بانکداری دیجیتالی از سوی بانک ایران زمین شناخته شود.

بانک ایران زمین؛ پیشگاه در ارائه انواع خدمات دیجیتالی

به نظر ارائه خدمات نوین می‌تواند نقش تعیین کننده‌ای در جایگاه بانک‌ها بین مردم داشته باشد. نام هر بانکی با یک خدمت ویژه و اختصاصی در ذهن مردم نقش بسته است. بانک ایران زمین هم با خدمات نوینی که تاکنون ارائه داده، به نوعی جایگاه یک بانک فناورانه را در بین مردم دارد.

این مجموعه توجه ویژه‌ای به نیازهای بانکی نسل جدید دارد. اساسا شروع فعالیت‌های نوآورانه و جدید هم با جست و جو در مایحتاج نسل‌های کنونی رقم می‌خورد. بانک ایران زمین در جریان تحقیقات خود به این نتیجه رسیده که نسل جدید خواهان برطرف شدن نیازهای بانکی در فضای دیجیتالی است و چندان علاقه‌ای به مراجعه حضوری در شعب بانکی ندارد.

به هر حال این مجموعه یکی از اهداف خود را تبدیل شدن به یک مجموعه کاملا دیجیتال معرفی کرده و تمام تلاش خود را برای عملی کردن آن در سال ۱۴۰۰ به کار برده است. هر چند که در این مسیر با چالش‌هایی مثل تغییر فرهنگ سازمانی از سمت یک ساختار سلسله مراتبی و شعبه محور به یک مجموعه سرویس محور مواجه است، اما برای این گسترش این خدمت تمام منابع انسانی و دانش خود را به کار گرفته تا در مناسب‌ترین زمان و به درستی از این مرحله عبور کند.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید