این یافته های شگفت انگیز در حالی منتشر شده که پانل مشورتی سازمان غذا و داروی آمریکا توصیه کرد دوزهای تقویت کننده واکسن فایزر به همه آمریکایی های ۱۶ سال و بالاتر توصیه نشود.

اثرگذاری این واکسن بیشتر از فایزر است

به گزارش سلام نو به نقل از جام جم آنلاین، نتایج یک تحقیق جامع و تفصیلی نشان می دهد دو واکسن فایزر و مدرنا با یکدیگر از لحاظ اثرگذاری تفاوت دارند. این دو واکسن در مقیاس گسترده ای در جهان مورد استفاده قرار می گیرند.

داده های جمع آوری شده بین ماه های مارس و آگوست نشان می دهد که واکسن فایزر/بایونتک خطر بستری شدن به دلیل بیماری ناشی از کرونا را در چهار ماه اول پس از دریافت دوز دوم ۹۱ کاهش می دهد. با این حال با گذشت بیش از ۱۲۰ روز اثرگذاری واکسن به ۷۷ کاهش می یابد.

در همین حال ، واکسن مدرنا در زمینه کاهش بستری شدن بیماران کرونایی ۹۳ درصد موثر بود و پس از ۱۲۰ روز اثرگذاری این واکسن به ۹۲ درصد کاهش یافت.

این یافته های شگفت انگیز در حالی منتشر شده که پانل مشورتی سازمان غذا و داروی آمریکا توصیه کرد دوزهای تقویت کننده واکسن فایزر به همه آمریکایی های ۱۶ سال و بالاتر توصیه نشود.

به هر حال محققان دریافتند تفاوت های چشمگیر بین دو این واکسن مبتنی بر mRNA وجود دارد. تصور می شد این دو واکسن با هم قابل تعویض هستند بدان معنا که دوز اول و دوم اگر با فایزر باشد دوز سوم می تواند با مدرنا باشد.

هر دو واکسن مبتنی بر فناوری mRNA هستند که دستورالعمل های موقت را به سلول های ماهیچه ای بدن می رساند و به آن کمک می کند تا پروتئین سنبله را که بخش مهمی از ساختار ویروس کرونا است ، بشناسد.

تزریق مدرنا حاوی ۱۰۰ میکروگرم واکسن است که بیش از سه برابر ۳۰ میکروگرم در تزریق فایزر است. دو دوز فایزر به فاصله سه هفته تجویز می شود ، در حالی که دوز دوتایی مدرنا با فاصله چهار هفته ای تجویز می شود.

همچنین به شواهدی اشاره شده که نشان می دهد واکسن مدرنا سطوح بالاتری از یک آنتی بادی کلیدی را نسبت به واکسن فایزر ایجاد می کند.

این ادعا درباره اثرگذاری بیشتر مدرنا نسبت به فایزر ابتدا در لس آنجلس تایمز منتشر شد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید