کنعانی مقدم احتمال اقدامات رادیکال تندروها علیه دولت رئیسی را کم دانست و گفت: من بعید می‌دانم که تندروها بخواهند اقدامات خود در دولت گذشته را علیه آقای رئیسی تکرار کنند.

رئیسی در برابر فشار تندروها ۵۰ درصد کابینه را برای خود حفظ کرد / مخالفان برجام تا به نتیجه رسیدن اقدامات رئیسی سکوت می‌کنند

سلام نو سرویس سیاسی: حالا مدتی از آغاز به کار دولت رئیسی می‌گذرد، دولتی که نیروهای رادیکال اصولگرا بالاخره در آن نمایندگان خاص خود را دارند، اما آیا این به این معنا است که انتظارات رادیکال‌های اصولگرا از رئیسی برآورده شده است؟

نیروهای رادیکالی که از اقتصاد تا سیاست خارجی و فرهنگ تا آموزش و پرورش طلب‌های سنگین و زیادی از حسن روحانی داشتند آیا با دست آوردهای فعلی راضی می‌شوند؟

حسین کنعانی مقدم، فعال سیاسی اصولگرا در گفت‌وگو با سلام نو با اشاره به اینکه نیروهای رادیکال اصولگرا نتوانستند اکثریت کابینه رئیسی را بگیرند تاکید کرد که در صورت فائق آمدن رئیسی به برخی چالش‌ها آن‌ها نمی‌توانند برای رئیسی مشکل ایجاد کنند.

دبیر سیاسی جبهه ایستادگی با اشاره به ترکیب کابینه ابراهیم رئیسی ادامه داد: اگر نگاهی به چینش وزرای آقای رئیسی  بکنیم می‌بینیم که شاید ۵۰ درصد این افراد سابقه همکاری با گروه‌هایی شبیه پایداری یا آقای احمدی‌نژاد را در کارنامه دارند. با این همه می‌بینیم که همین افراد هم از نیروهای عقلایی‌تر این گروه هستند و تندروی‌های عجیب را در مسائل اجرایی ندارند.

وی افزود: البته این گروه‌ها سعی کردند تا اکثر کرسی‌های کابینه را در اختیار داشته باشند، اما به نظر می‌رسد در نهایت آقای رئیسی موفق شد با مقاومتی که کرد ۵۰ درصد کابینه را در اختیار خود داشته باشد.

کنعانی مقدم در پاسخ به این پرسش که تا چه حد احتمال کارشکنی تندروها علیه احیای برجام را می‌دهد، گفت: به نظر می‌آید جریان مخالف برجام در دولت آقای رئیسی سکوت اختیار کند و منتظر بماند تا ببیند اقدامات ایشان به کجا می‌رسد. البته با پیوستن ایران به سازمان همکاری‌های شانگهای فشار تحریم‌ها کاهش خواهد یافت و شرط اصلی ایران دست برداشتن آمریکا از اقدامات خصمانه خود باشد، نه صرفا برداشتن تحریم‌ها.

با این همه این فعال سیاسی اصولگرا دولت رئیسی را در مقابل تندروهای بدون چالش ندانست و گفت: آقای رئیسی دو چالش جدی در پیش دارد. نخست بازگرداندن اعتماد عمومی به دولت که سرمایه اجتماعی است و دیگری حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم.

وی ادامه داد:  اگر رئیسی در این دو زمینه موفق شود تندروها نمی‌تواند آقای رئیسی را مجبور به پیروی از خواسته‌های خود بکنند. در غیر این صورت می‌توانیم منتظر نقدهای تند و تیز علیه دولت سیزدهم نیز باشیم.

کنعانی مقدم احتمال اقدامات رادیکال تندروها علیه دولت رئیسی را کم دانست و گفت: من بعید می‌دانم که تندروها بخواهند اقدامات خود در دولت گذشته را علیه آقای رئیسی تکرار کنند، اما اگر آقای رئیسی آن دو چالش اصلی را حل نکند مسائل اجتماعی و مدنی تبدیل به یکی از چالش‌های آقای رئیسی خواهد شد.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید